پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 154000 11:39 1400/06/23
بررسی کیفیت لوازم خانگی ایرانی

بررسی کیفیت لوازم خانگی ایرانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بررسی کیفیت لوازم خانگی ایرانی

بررسی کیفیت لوازم خانگی ایرانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، وحید مرندی مقدم درباره شاخص‌های کیفیت لوازم خانگی و وضعیت آن در ایران، اظهار کرد: شاخص‌ها در استانداردها هستند و هر کالایی استاندارد خودش را دارد. برای مثال در یخچال و فریزر شاخص‌های ایمنی، قدرت خنک کنندگی، حجم، دوام و غیره مطرح است. شاخصها در کالاهای دیگر مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و غیره نیز استانداردهای خاص خود را دارند. 

وی افزود: در مجموع شاخص‌های کیفیت لوازم خانگی همان شاخص‌هایی هستند که در استانداردهای بین‌المللی وجود دارد و تقریباً می‌توان گفت لوازم خانگی تولید ایران خیلی از لوازم خانگی‌های دنیا عقب نیست. به طوری که کیفیت کالاهای داخلی نزدیک به لوازم خانگی خارجی و در مواردی حتی با کالاهای خارجی برابر است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. 

معاون نظارت بر اجرای استاندارد با بیان اینکه فاصله کیفیت لوازم خانگی داخلی و خارجی در سال‌های گذشته به مراتب کمتر شده، تصریح کرد: استانداردهای لوازم خانگی در کشور، از استانداردهای روز دنیا است. به طور کلی استانداردها حدی از مطلوبیت هستند که در این حد از مطلوبیت ما با دنیا مساوی هستیم، اما آنها از گزینه‌های استفاده می کنند که بالاتر سطح استاندارد است و در این موارد کالاهای تولید داخل کمی عقب هستند. 

برای مثال به گفته وی لوازم خانگی تولید داخل در حوزه نوآوری عقب‌تر از دنیا هستند. به طور کلی نوآوری اول از کشورهای دیگر شروع و بعد وارد ایران می‌شود، مثل یخساز یخچال. این مسائل دیگر استاندارد نیستند بلکه نوآوری هستند، ممکن است اما بعدا تبدیل به استاندارد شوند. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |