جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 113351 13:13 1399/07/06
با کاهش تقاضا تولید قارچ 20 درصد افت کرد

با کاهش تقاضا تولید قارچ 20 درصد افت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
با کاهش تقاضا تولید قارچ 20 درصد افت کرد

با کاهش تقاضا تولید قارچ 20 درصد افت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، محمدحسن افشار در رابطه با وضعیت تولید قارچ خوراکی اظهار داشت: به دلیل کمبود و تعیین مواد اولیه، افت تولید را تجربه می‌کنیم، زیرا بحران صنعت مرغداری بنوعی به تولید قارچ منتقل شده زیرا برای پرورش قارچ از کود مرغ و کلاشی گندم استفاده می‌شود و در بسیاری از موارد کود مرغی موجود نیست و یا به دلیل کمبود، کود تقلبی فروخته و مواد دیگری به آن اضافه می‌کنند. در نتیجه کامپوست‌هایی که اکنون تولید می‌شود، کیفیت خوبی ندارد و راندمان تولید را کاهش داده است.

وی ادامه داد: ما سال گذشته رقمی حدود به 20 تا 30 تن تولید قارچ داشته‌ایم درصورتی که این رقم اخیرا به 15 و 14 تن رسیده است. البته بر اساس آمار ارئه شده توسط انجمن در سال جاری 20 تن تولید قارچ داشته‌ایم که در سال‌های گذشته این رقم فراتر بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ تصریح کرد: مصرف قارچ در شرایط کرونایی تغییر کرده است. زیرا بسیاری از خانه بیرون نمی‌روند و بر فروش رستوارن‌ها نیز تاثیر گذاشته است.

وی توضیح داد: اینطور که به نظر می‌رسد از سویی عرضه کاهش یافته و با این شرایط کرونایی، تضعیف درآمد مردم و شرایط تورمی که داریم باید بگوییم تقاضا مانند گذشته است اما عرضه کاهش پیدا کرده است. بر اساس آمار و اطلاعات تولید نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است و دیگر عرضه جوابگوی تقاضا نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ با اشاره به اینکه باید تسهیلات به صورت آسان‌تری در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد توضیح داد: متاسفانه تسهیلات دولتی تنها در حرف باقی مانده است و در مورد تولید هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند. بطوریکه برخی از تولیدکنندگان دنبال تسهیلات بودند که با ایجاد موانع زیاد از دریافت تسهیلات منصرف شدند که امیدواریم موانع بانکی برطرف شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |