جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 179917 13:52 1401/02/28
انرژی های تجدیدپذیر ۱۴۸ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کردند

انرژی های تجدیدپذیر ۱۴۸ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انرژی های تجدیدپذیر ۱۴۸ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کردند

انرژی های تجدیدپذیر ۱۴۸ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، انرژی‌های تجدیدپذیر از پاک‌ترین انرژی‌هایی است که بشر امروزه می‌تواند از آن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده کرده و ضمن حفاظت از محیط‌زیست زندگی بهتری برای خود رقم بزند.

ایران دارای حدود ۳۰۰ روز آفتابی است و علاوه بر آن شدت تابش آفتاب در کشورمان از بسیاری کشورها بیشتر است که همین موضوع استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق را مقرون به صرفه‌تر خواهد کرد.

تازه‌ترین گزارش سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران نشان می‌دهد برق تولید شده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر در فروردین‌ماه امسال در شبکه برق مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین این نوع انرژی در فروردین‌ماه مانع از انتشار ۸۳ هزار تن گاز گلخانه‌ای (co۲) شده‌اند.

بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در فروردین‌ماه امسال ۳۳ میلیون لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی ایجاد کرده است.

میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی که با بکار گیری انرژی‌های تجدیدپذیر در فروردین‌ماه امسال اتفاق افتاده به رقم ۴۰ تن (معادل میلیون مترمکعب گاز طبیعی) رسیده است.

ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از برنامه‌هایی است که «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو تحقق آن را در دولت سیزدهم اعلام کرده بود.

چندی پیش وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای چهار ساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به پتانسیل بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین‌گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

محرابیان محوری‌ترین برنامه در وزارت نیرو را حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و صیانت از منابع و محیط‌زیست با تمرکز بر احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را متناسب با رشد تقاضا، به‌عنوان یک سیاست اصلی برشمرد.

 «محمود کمانی» رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق هم گفته بود: تنوع‌بخشی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های دوران جدید سازمان ساتبا است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |