پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 191107 11:55 1401/05/25
اقتصاد آلمان یک مدل شکست خورده است

اقتصاد آلمان یک مدل شکست خورده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اقتصاد آلمان یک مدل شکست خورده است

اقتصاد آلمان یک مدل شکست خورده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، رابرت هابِک، وزیر اقتصاد آلمان طی سخنانی کلیت مدل تجاری کنونی این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر سوال برد و گفت: این ساختار برمبنای واردات گاز ارزان قیمت از روسیه بود که دیگر هرگز باز نخواهد گشت.

وی طی سخنرانی درباره اعمال یک مالیات خاص روی گاز طبیعی تلاش کرد تا دوباره به تبعات کمبود انرژی برای مردم و شرکت‌های آلمانی بپردازد.

هابک معتقد است: آلمان یک مدل تجاری توسعه داده که به میزان زیادی وابسته به واردات گاز ارزان از روسیه بوده است.

وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید: ‌این به معنای وابستگی به یک دشمن قوانین بین‌الملل، دموکراسی لیبرال و ارزش‌های آن است. این مدل شکست خورده و دیگر باز نخواهد گشت.

هابک مدعی شد به خاطر آنکه روسیه بارها صادرات گاز به اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت خودسرانه قطع کرده، دولت آلمان باید شرکت‌هایی که به این خاطر به سختی افتاده‌اند، را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نجات دهد و باید به این مسئله به عنوان یک مسئله از اقتصاد ملی پرداخته شود.

هابک گفت: این یک داروی تلخ است که باید آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خورد.

وزیر اقتصاد آلمان با دفاع از اعمال مالیات خاص بر مصرف گاز طبیعی در این کشور گفت: این مالیات عادلانه‌ترین راه ممکن برای توزیع و تاب‌ آوری در برابر هزینه‌های اضافی است که به مردم تحمیل شده است. در صورتی که این مالیات اعمال نشود شاهد فروپاشی بازار انرژی آلمان و در کنار آن بخش قابل توجهی از بازار انرژی اروپا خواهیم بود.

قرار است از ماه اکتبر و تا آوریل سال 2023 به ازای هر کیلووات ساعت 2.4 یورو مالیات اعمال شود که بر اساس ارزیابی‌ها برای هر خانوار 600 دلار در سال هزینه در پی خواهد داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |