پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 195875 10:25 1401/06/28
افزایش تورم در هند تقاضا برای طلا را کاهش داد

افزایش تورم در هند تقاضا برای طلا را کاهش داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش تورم در هند تقاضا برای طلا را کاهش داد

افزایش تورم در هند تقاضا برای طلا را کاهش داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، فروش طلا در هند به‌خاطر فشار تورم و قابل‌پیش‌بینی نبودن بارندگی‌های مونسون که درآمد کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده، کاهش‌یافته است. توانایی خانواده‌های هندی برای خرید این فلز گران‌بها پایین آمده‌است.

زندگی میلیون‌ها کشاورز در هند به بارندگی‌های سالانه مونسون وابسته‌است و بارندگی‌های نامنظم در سال جاری میلادی درآمد بخش کشاورزی هند را که بزرگ‌ترین خریداران طلا در این کشور هستند، پایین آورده‌است. افزایش عوارض واردات در ماه ژوئیه هم تمایل برای خرید این فلز گران‌بها در دومین مصرف‌کننده بزرگ دنیا را کاهش داده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش عوارض واردات تأثیر کوتاه‌مدتی داشته و عامل اصلی بر کاهش تقاضای جامعه روستایی هند، تورم و بارندگی‌های نامنظم در بسیاری مناطق کشور بوده‌است.

انتظار می‌رود رشد تقاضا برای طلا در سال جاری میلادی در هند تغییر چندانی نسبت‌به سال گذشته نداشته باشد و به 7 درصد برسد.

خرید طلا در هند در سال گذشته میلادی تا 800 تن افزایش یافت که نتیجه برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و بالا رفتن تقاضا بود. افزایش تقاضا و واردات طلا باعث شد دولت عوارض واردات طلا را بالا ببرد، چون واردات بیش‌از اندازه کسری تجاری هند را افزایش داده و ارزش روپیه را پایین آورده بود.

قیمت جهانی طلا حدود 9 درصد در سال جاری میلادی کاهش‌یافته و در هفته گذشته به پایین‌ترین رقم از 2020 رسید که نتیجه احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا جهت مهار تورم بود. به‌این‌ترتیب، قیمت طلا در هند به کمتر از سطح 50 هزار روپیه در هر 10 گرم رسیده که می‌تواند تقاضا را در فصل جشن‌ها در این کشور افزایش دهد.

اکثر جواهرفروشان هندی انتظار دارند فروش آن‌ها در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی به‌خاطر فصل جشن‌ها و تمایل هندی‌ها به خرید و  استفاده از طلا افزایش یابد. اما تقاضا برای طلا طی این سه ماهه احتمالاً به سطح 343.9 تن در سال گذشته میلادی نمی‌رسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |