چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 123334 16:25 1399/09/16
افزایشی تولید ۱۷ محصول صنعتی در سال جاری

افزایشی تولید ۱۷ محصول صنعتی در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایشی تولید ۱۷ محصول صنعتی در سال جاری

افزایشی تولید ۱۷ محصول صنعتی در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «سعید زرندی» در جلسه پایش آمار افزود: در هشت ماهه امسال انواع خودرو سواری با تولید نزدیک به ۵۴۳ هزار دستگاه و رشد ۲۱ درصدی، تلویزیون ۷۹۷ هزار دستگاه با رشد ۶۱ درصدی، کاتد مس ۱۹۲ هزار تن با افزایش ۹ درصدی ، فولاد خام با بیش از ۱۹ میلیون تن و رشد بیش از هشت درصدی، سیمان با تولید ۴۸ میلیون تن و رشد ۱۵ درصدی و لاستیک خودرو با تولید ۱۷۸ هزار تن با رشد ۲۵ درصدی داشته است.

وی بیان‌داشت: در این مدت تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون، الکتروموتور، کاغذ، کنسانتره زغال‌سنگ و ظروف شیشه‌ای با کاهش مواجه بوده‌ است. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ادامه‌داد: در این مدت چهار هزار و ۵۶۰ پروانه بهره‌برداری جدید صادر شد که از نظر تعداد ۱۱ درصد رشد داشته است و با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۸۶ هزار نفر، رشد ۳۵ درصد در بخش اشتغال نشان می‌دهد.

زرندی خاطرنشان‌کرد: صدور پروانه صنفی در این مدت نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در هشت ماهه امسال، در حوزه تجارت الکترونیک نیز صدور گواهی امضای الکترونیکی در این مدت ۵۳ درصد رشد تجربه کرده است.

وی ادامه‌داد: تا پایان آبان‌ماه ۶۴۷ فقره پروانه معدنی صادر شد که رشد ۱۲ درصدی نشان می‌دهد، همچنین صدور گواهی کشف معدنی با ۳۳۹ فقره رشد پنج درصدی و صدور پروانه بهره‌برداری معدن با ۴۱۰ فقره رشد ۶ درصدی داشته است.

تسهیلات ارائه شده به بخش صنعت و معدن معاون
طرح و برنامه وزارت صنعت، همچنین درخصوص ارائه تسهیلات به بخش صنعت و معدن نیز گفت: از محل منابع پروژه «رونق تولید»، به ۲ هزار و ۲۵۷ واحد به مبلغ بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال و از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۸۲۹ واحد به ارزش ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: انتشار آمار بخش تولید و تجارت به صورت شفاف و منظم انجام می‌شود، سیاست‌ ما در معاونت طرح و برنامه این است که همه اطلاعات، آمار و گزارش‌ها در دسترس عموم قرار گیرد و هم‌اکنون در این خصوص در بین سایر دستگاه‌های دولتی پیشتاز هستیم.

زرندی خاطرنشان‌کرد: در سامانه بهین‌یاب، بخشی به عنوان پایش فضای کسب‌وکار ایجاد کردیم تا صنعت‌گران، معدن‌کاران و تجار نظر خود را در خصوص موانع کسب‌وکار اعلام کنند.

وی افزود: نتیجه این پایش را در سامانه قرار داده شده تا همگان از نتایج این نظرسنجی بهره‌مند شوند.

میز خدمت الکترونیک
این مقام مسوول همچنین درخصوص میز خدمت الکترونیک گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و تکریم ارباب رجوع و عدم حضور مراجعان به وزارتخانه، میز خدمت الکترونیکی در سامانه بهین‌یاب ایجاد شده و در مدت حدود یک ماه ۲۷۵ درخواست واصل شد و به ۲۵۸ درخواست پاسخ داده شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اکثر خدمات وزارتخانه، صدور مجوزها درخواست تسهیلات و غیره به صورت الکترونیکی است و میز خدمت الکترونیکی آماده ارائه به ذی‌نفعان وزارتخانه است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |