جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 152459 14:33 1400/06/10
افتتاح نمایشگاه تصویرسازی و خط نگاره‌های سید‌الشهدا علیه‌السلام

افتتاح نمایشگاه تصویرسازی و خط نگاره‌های سید‌الشهدا علیه‌السلام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح نمایشگاه تصویرسازی و خط نگاره‌های سید‌الشهدا علیه‌السلام

افتتاح نمایشگاه تصویرسازی و خط نگاره‌های سید‌الشهدا علیه‌السلام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نمایشگاه تصویرسازی و خط نگاره های «سیدالشهدا علیه‌السلام» با موضوع ایثار و رشادت های امام حسین (ع) افتتاح شد
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ، نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی هنرمندان سراسر کشور را در گالری رسول مهر برپا نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران میزبان آثار هنرمندان رشته های مختلف هنرهای تجسمی از سراسر کشور در گروه های سنی بین 12 تا 60 سال با ارائه آثاری از نقاشیخط، خوشنویسی (خط معلی و ثلث)، سیاه قلم، نقاشی مدرن، نقاشی آبرنگ، رنگ روغن و مداد رنگی و عکاسی است.

براساس این گزارش میثم مرادی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: در این نمایشگاه 80 اثر از 70 هنرمند تجسمی با موضوع روایت گری ایثار و رشادت های امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان و به مناسبت ایام محرم ارائه شده است.

وی گفت: این نمایشگاه که صبح روز نهم شهریور راس ساعت11 صبح و با حضور مسئولینی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و بسیج هنرمندان استان تهران گشایش ‌یافت؛ به مدت ده روز در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در معرض دید علاقه‌مندان خواهد بود.

شهرام صمدی نیا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ و مدیر برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: سازمان بسیج هنرمندان با ده انجمن تخصصی در رشته های هنری و شش کانون فعال و هشت گروه جهادی در رشته های مختلف هنری و ادبی، نمایشگاه های انفرادی و گروهی و جشنواره های هنری و ادبی در قالب داستان کوتاه و شعر، فیلم، تئاتر و سرود را هر ساله برگزار می نماید که با توجه به مناسبت های ملی و مذهبی به صورت مشارکتی با دوایر دولتی و سازمان ها و ارگان های هنری همکاری می نماید.

وی گفت: این نمایشگاه قرار بود اول محرم برگزار گردد اما با توجه به شرایط اپیدمی بیماری، با تأخیر برگزار گردید و نمایشگاه بعدی نیز با عنوان «مدافعان سلامت و اهدای عضو سیدالشهدای مقاومت» هفته آینده روز دوشنبه 15 شهریور ساعت 10صبح در نگارخانه نرگس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران افتتاح می گردد.

بر اساس این گزارش؛ در حاشیه این نمایشگاه کارگاه آموزشی تخصصی تصویر سازی نیز توسط استاد حسن نوروزنیا کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و علاقمندان ساعاتی را به آموزش و تمرین این هنر پرداختند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نشانی سعادت آباد، بلوار دریا، انتهای خیابان سردار دریا (مطهری شمالی سابق)، تقاطع خیابان عباسی اناری و کوی مروارید از ساعت 9صبح الی 16 عصر تا تاریخ 19 شهریور میزبان علاقه مندان خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |