پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 158860 14:51 1400/08/01
افتتاح موزه تاریخی خودروهای ایران توسط بنیاد مستضعفان

افتتاح موزه تاریخی خودروهای ایران توسط بنیاد مستضعفان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح موزه تاریخی خودروهای ایران توسط بنیاد مستضعفان

افتتاح موزه تاریخی خودروهای ایران توسط بنیاد مستضعفان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «سید پرویز فتاح» در آیین افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران افزود: نظر رهبر انقلاب در معرض عموم قرار دادن اشیاء تاریخی در اختیار بنیاد مستضعفان است.

وی اظهارکرد: ما علاوه بر موزه خودروهای تاریخی و ۵ موزه دیگری که طی چند ماه گذشته افتتاح شد، طی ماه‌های آینده چند موزه دیگر را به بهره‌برداری می رسانیم و این اشیاء به نمایش درآمده، اموال ملت محسوب می شود که حالا در معرض دید آنها قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر رعایت استانداردهای بین المللی در نگهداری اشیاء تاریخی و مرمت آنها، افزود: ما در پیگیری و انجام کارها، تمام مجوزهای لازم را طبق ضوابط اخذ کردیم و تمامی این خودروها دارای اصل و نصب و شناسنامه هستند و به بهترین شیوه نگهداری شدند.

فتاح با اشاره به فضای ۱۱ هزار متر مربعی موزه خودروهای تاریخی ایران که سازه بی نظیری دارد، گفت: برخی کارخانجات سازنده، پیشنهادات کلانی برای خرید این خودروها دادند ولی ما به دلیل تاریخچه این خودروها و ارزش بالای آنها برای ملت ایران، حاضر به این کار نشدیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: عمده این خودروها متعلق به خاندان سلطنتی قاجار و پهلوی اول و دوم بوده و امروز بیش از ۶۰ خودروی تاریخی در این موزه به نمایش درآمده و ۲ برابر این تعداد، در مخازن موسسه موزه ها قرار دارد و به مرور در معرض دید مردم کشور قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این خودروها به هیچ وجه در دوران جمهوری اسلامی استفاده نشده است، گفت: این خودروها در این مدت به هیچ وجه توسط مسئولین استفاده نشده و به نحوی نگهداری شده که اصالت آنها حفظ شود.

فتاح با اشاره به منحصر به فردبودن برخی از این خودروهای به نمایش درآمده، گفت: با توجه به منحصر به فرد بودن برخی از این خودروها، قیمت گذاری بر روی آنها بدون برگزاری حراج های بین المللی، امکان پذیر نیست و علاوه بر ارزش مادی بی نظیر این خودروها، هرکدام از آنها دارای میراثی تاریخی هستند که روایت کننده گذشته و تاریخ این مرز و بوم هستند؛ خودروهایی که در زمان بدبختی و فلاکت مردم ایران، به بهایی گزاف از جیب ملت خریداری شدند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این اشیاء تاریخی یک عبرت بزرگ هستند، گفت: زندگی ساده امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نشان می دهد که باید مراقب این روحیه باشیم و الحمدلله نظام ما مراقبت بسیاری دارد تا چنین روحیه ای در بین مسئولان شکل نگیرد و خوشحالیم که دولت فعلی نیز همین روحیه ساده زیستی را دارد.

فتاح گفت: ما در کنار این اقدامات، پای محرومان و مستضعفان ایستاده ایم و تمام درآمدهای حوزه های فعالیت ما، صرف رفع محرومیت از زندگی مستضعفان خواهد شد.

وی از آمادگی این بنیاد برای به نمایش درآوردن تمام اشیاء ارزشمندی که در مخازن و گنجینه های بنیاد مستضعفان نگهداری می شود خبر داد و خاطرنشان کرد: درهای موزه خودروهای تاریخی ایران از فردا به روی علاقمندان، باز است و آنها می توانند از این خودروهای ارزشمند بازدید کنند.

موزه خودروهای تاریخی ایران امروز با حضور رییس بنیاد مستضعفان و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با نمایش ۶۱ وسیله نقلیه منحصر به فرد تاریخی متعلق به دوران قاجار و پهلوی افتتاح شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |