جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 134064 16:41 1399/12/02
اسلامی از تامین اعتبار برای تکمیل جاده سمیرم - یاسوج خبر داد

اسلامی از تامین اعتبار برای تکمیل جاده سمیرم - یاسوج خبر داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اسلامی از تامین اعتبار برای تکمیل جاده سمیرم - یاسوج خبر داد

اسلامی از تامین اعتبار برای تکمیل جاده سمیرم - یاسوج خبر داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز شنبه در حاشیه بازدید از این محور در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره توقف عملیات ساخت این جاده چهارخطه، اظهار داشت: مشکلات اعتباری و اجتماعی برای ادامه کار این محور وجود داشت که بزودی مرتفع خواهد شد.

به گفته وی بخشی از این مشکلات به دلیل معارضان اجتماعی در مسیر اجرای این جاده بین استانی است و بخش مهم دیگر تامین ریالی این طرح ملی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در قسمت‌هایی از مسیر کنونی گردنه برفگیر و سخت گذر وجود دارد، تصریح کرد: حذف این گردنه در ادامه اجرای طرح قطعی است و تونل‌هایی در بخش‌هایی که مربوط به استان اصفهان است ایجاد می‌شوند.

اسلامی قرارداد با پیمانکار در مرحله اول اجرای طرح را ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد : این موارد به سال ۹۷ یعنی زمان آغاز عملیات احداث چهارخطه کردن جاده مربوط است و طبیعی است که با نوسان ریالی و ارزی موجود این مبالغ بیشتر شده‌اند.

وی جاده سمیرم - یاسوج را محور راهبردی از شمال به مرکز و از مرکز به جنوب کشور و خلیج فارس برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار لازم از محل بودجه عمرانی و مشارکتی شرایط ادامه کار به منظور تکمیل ساخت این پروژه فراهم شود.

آغاز این طرح کلان ملی در سال ۸۹ زده شد، چند سال بعد در سال ۹۶ مقرر شد مرحله اول طرح به مناقصه گذاشته شود و ۳۳ کیلومتر آن از سمت سمیرم اصفهان با افزون یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوهای متعدد با رسانه‌ها با بیان اینکه شاهد تصادف‌های زیادی در این محور بویژه در ایام تابستان و تعطیلات بوده ایم گفته بود: حوادث این جاده ضرورت چهارخطه کردن این جاده را دوچندان می‌کند.

اصغر سلیمی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویر احمد عملیات اجرایی چهارخطه شدن از سمت یاسوج را سال ها قبل کلید زده و انتظار می رود مسئولان در اصفهان هر چه زودتر برای عملیات اجرایی این پروژه اقدام کنند.

محمدصادق وجدی، معاون وزیر راه و شهرسازی هم که آبان ماه سال گذشته به سمیرم سفر کرده بود، گفت: گردنه پُشته با اجرای طرح ملی چهارخطه کردن جاده سمیرم به یاسوج، حذف می‌شود. شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم دارای ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی است.

این شهرستان رتبه دوم راه های همسنگ و رتبه سوم راه های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است. سمیرم در فاصله ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد و جاده پرتردد و کوهستانی بین این مناطق در میانه ارتفاعات زاگرس میانی، هر ساله شاهد سوانح رانندگی مرگباری است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |