جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 163614 19:02 1400/09/08
احتمال توقف افزایش تولید اوپک پلاس نفت را صعودی کرد

احتمال توقف افزایش تولید اوپک پلاس نفت را صعودی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
احتمال توقف افزایش تولید اوپک پلاس نفت را صعودی کرد

احتمال توقف افزایش تولید اوپک پلاس نفت را صعودی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 84درصدی و 70سنت کاهش داشت و به قیمت82دلار و 17سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش22 صدم درصدی وبا 17سنت کاهش به 77 دلارو83سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در پی تقاضا برای خرید ارزان و گمانه زنی درباره احتمال توقف افزایش تولید برنامه ریزی شده اوپک پلاس در واکنش به شیوع اومیکرون بهبود یافت اما به دلیل اطلاعات اندکی که درباره واریانت جدید ویروس کرونا وجود دارد، فضای بازار همچنان محتاط مانده است.

قیمتهای نفت روز جمعه که انتشار خبر شناسایی واریانت جدید ویروس کرونا، وحشت به جان بازارهای مالی انداخت، بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده بودند که بزرگترین ریزش قیمت یک روزه از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.

نگرانیهایی وجود دارد که واریانت جدید ممکن است روند احیای اقتصاد جهانی را منحرف کند و احتمالا به تقاضا برای نفت به آسیب بزند. وحشت از شیوع واریانت جدید به نگرانیها نسبت به اشباع عرضه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ افزود.

تاتسوفومی اوکوشی، اقتصاددان ارشد شرکت نومورا سکیوریتیز درباره روند بازار اظهار کرد: ما شاهد اصلاح قیمت بوده‌ایم زیرا ریزش قیمتهای نفت در روز جمعه بیش از حد بود. اگر بازار افت بیشتری پیدا کند، اوپک پلاس ممکن است افزایش برنامه ریزی شده تولید را به منظور حمایت از قیمتها متوقف کند.

واریانت اومیکرون در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و روز یکشنبه مواردی در هلند، دانمارک و استرالیا شناسایی شد و کشورهای بیشتری محدودیتهای سفر را اعلام کردند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هنوز معلوم نیست اومیکرون که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده، مسری‌تر یا خطرناک‌تر از واریانتهای دیگر ویروس کرونا است یا خیر. دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماریهای عفونی آمریکا روز یکشنبه به جو بایدن، رییس جمهور این کشور اعلام کرد حدود دو هفته زمان می برد تا اطلاعات قطعی درباره اومیکرون به دست آید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |