پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 107439 18:39 1399/04/30
آغاز دیپلماسی کشاورزی برای جذب سرمایه های خارجی

آغاز دیپلماسی کشاورزی برای جذب سرمایه های خارجی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آغاز دیپلماسی کشاورزی برای جذب سرمایه های خارجی

آغاز دیپلماسی کشاورزی برای جذب سرمایه های خارجی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در مراکز نوآوری ایران انجام می شود

گروه تولید-مجری کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی، از آغاز رایزنی‌ها با برخی از کشورهای همسایه، هند، چین، روسیه و استرالیا برای جلب سرمایه گذاری در راستای ایجاد مراکز نوآوری کشاورزی کشور در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حمیدرضا مختاری با اعلام این خبر گفت: به منظور جذب سرمایه‌های خارجی برای راه اندازی مراکز نوآوری کشاورزی یک سلسله گفت و گو و مباحث آموزشی را از طریق برگزاری وبینارهای مشترک با سفارتخانه‌های کشورهای یاد شده از یکم مرداد امسال آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: این رایزنی‌های وبیناری که فاز نخست آن تا ۳۰ مهر ماه امسال برنامه‌ریزی و ادامه می‌یابد با هدف جهش تولید و توسعه صادرات از طریق فعالیت مراکز نوآوری و استارتاپ‌ها در بخش کشاورزی و همچنین بررسی راهکارهای عبور از بحران کرونا صورت می‌گیرد.

مختاری اظهار داشت: در این سلسله وبینارهای مشترک با سفارتخانه‌های کشورهای ارمنستان، عراق، افغانستان، قطر، عمان، هند، چین، روسیه، استرالیا و هلند، بخش خصوصی و برخی مدیران استارتاپ‌های ایران نیز حضور خواهند داشت.

وی درباره جزئیات این وبینارها توضیح داد: در وبینارهای مشترک، موضوعاتی در زمینه نحوه ورود به بازار کشاورزی، ظرفیت‌های همکاری استارتاپی، نقش استارتاپ‌ها در رونق کشاورزی، فرصت‌ها و چالش‌های همکاری و آخرین پروتکل‌های گمرکی امضا شده در دوران بحران کرونا توسط کشورها بررسی می شود.

مختاری با بیان این که مرکز نوآوری (وستا) نیز سال گذشته در مرکز عالی آموزشی امام خمینی (ره) با سرمایه گذاری یک شرکت آلمانی راه اندازی شده است، تصریح کرد: طی این هشت ماه که از عمر مرکز نوآوری وستا می‌گذرد، پنج شرکت دانش بنیان موسوم به لنگر، ۱۶ شرکت نوپا و دو استارتاپ کشاورزی در این مرکز نوآوری مستقر شده‌اند.

وی افزود: درآمد حاصل از اجرایی شدن ایده‌های نو در شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های مستقر در مرکز نوآوری وستا نصیب سهامداران آن از جمله شرکت آلمانی سرمایه‌گذار می شود.وی گفت: راه‌اندازی این مراکز علاوه بر درآمدزایی، حل مشکلات کشاورزی و رونق تولید و صادرات منجر به اشتغال فارغ التحصیلان بیکار کشاورزی نیز خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |