چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 149087 11:19 1400/05/05
آئین پوشش ۹۹ درصدی گازرسانی استان خراسان شمالی برگزار شد

آئین پوشش ۹۹ درصدی گازرسانی استان خراسان شمالی برگزار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آئین پوشش ۹۹ درصدی گازرسانی استان خراسان شمالی برگزار شد

آئین پوشش ۹۹ درصدی گازرسانی استان خراسان شمالی برگزار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی و به نقل از روزنامه جهان اقتصاد ،روز شنبه در آیین بزرگداشت پوشش ۹۹ درصدی گاز رسانی به روستاهای استان حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی   اظهار داشت: ایجاد زیر ساخت ها و ارایه خدمت به مناطق محروم از اهداف انقلاب  است و  در این مسیر فراز و فرودهایی در سال های گذشته داشته ایم اما باید نگاه به سمت قله باشد و تلاش همه مسئولان به ویژه در خراسان شمالی حرکت به سوی قله است تا ارزش های اسلامی احیا شود و خدمت به مردم افزایش یابد.

وی گفت: گاز نعمت بزرگی است و زمانی که قطع شود متوجه اهمیت آن می شویم که در زمستان سبب سختی مردم و در صنایع نیز سبب بیکاری و آسیب های دیگر می شود.

 امام جمعه بجنورد با اشاره به افزایش ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان به ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی به ۹۹.۲ درصد گفت: از مسئولان بابت چنین اتفاقی تشکر می کنیم.

 محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در این مراسم گفت: در حال حاضرضریب نفوذ شهری ۱۰۰ درصد و ضریب نفوذ روستایی ۹۹.۲ درصد است.

وی با بیان این که استان خراسان شمالی در بیشتر زیر ساخت ها نسبت به کشور در رده های آخرقرار دارد خاطرنشان کرد:  اینکه استان در شاخص های مختلف در رتبه های پایانی قرار داشت موجب ناراحتی بود اما امروز به واسطه تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی تیم کاری استان، خراسان شمالی در رتبه های برتر قرار دارد و گازرسانی به روستاهای استان در زمانی اتفاق افتاد که دولت دارای کمترین منابع مالی بود اما کمبود اعتبار نتوانست مانعی برای این کار جهادی در استان شود.

حسن رضا میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی  در این مراسم از رتبه دوم خراسان شمالی در ضریب نفوذ گاز بین مناطق شهری و روستایی این استان خبر داد. ۷۳ درصد سبد انرژی استان را گاز تشکیل می دهد.

میربلوکی در خصوص روند توسعه گازرسانی در شهرها و روستاهای استان گفت: در ابتدای تاسیس استان، ۹ شهر دارای گاز بود اما اکنون به ۲۴ شهر رسیده است که در آن زمان در بخش روستایی نیز ۳۶ روستا گازرسانی شده بود اما اکنون به ۷۴۶ روستا رسیده که نشان می دهد  ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان از ۱۵ درصد به ۹۹.۲ درصد رسیده است و تعداد مشترکین گاز استان به ۳۳۸ هزار  مشترک رسیده است.

وی افزود: تمام این اتفاقات و اقدامات انجام شده با همکاری مسئولان استان سبب شده تا ضریب نفوذ گاز در استان افزایش یافته و رتبه دوم کشوری را کسب کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه این استان در شاخص بهره مندی از گاز طبیعی در روستاها و شهرها از میانگین کشوری بالاتر است گفت: هم اینک ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از گاز برخوردارند به طور ی که این شاخص در کشور حدود ۹۰ درصد است.

در پایان این آیین از تمبر یادبود آیین بزرگداشت پوشش ۹۹.۲ درصد گاز رسانی به روستاهای خراسان شمالی رونمایی شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |