پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1373 13:31 1393/02/01
"خط ويژه" فرهنگ‌سازي و سرگرمي را توامان دارد

"خط ويژه" فرهنگ‌سازي و سرگرمي را توامان دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
"خط ويژه" فرهنگ‌سازي و سرگرمي را توامان دارد

"خط ويژه" فرهنگ‌سازي و سرگرمي را توامان دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

‏‏

يک منتقد سينما با بيان اينکه جديدترين ساخته مصطفي کيايي يکي از بهترين هاي جشنواره سال گذشته بود، گفت: اين فيلم نمونه مناسبي براي سينماي مخاطب گريز ما است چرا که همزمان فرهنگسازي و سرگرم کنندگي را به همراه دارد. ‏
منوچهر اکبرلو در مورد فيلم سينمايي "خط ويژه" ساخته مصطفي کيايي، اظهار داشت: به نظر من فيلم سينمايي "خط ويژه" بهترين فيلم جشنواره بهمن سال گذشته بود.‏
وي در ادامه افزود:  به نظر مي رسد اين گونه فيلم ها نمونه مناسبي براي سينماي مخاطب گريز ما باشد. از سويي براي همه اغشار سينما رو جذاب است و از سويي ديگر نقد اجتماعي را به همراه دارد و همزمان سرگرم کنندگي و فرهنگسازي را با خود به همراه دارد.‏
عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در ادامه به سينماپرس افزود: نکته مهم "خط ويژه"، فيلمنامه آن است که بر خلاف بسياري فيلم هاي مشابه ظرفيت کاملي براي فيلم بلند سينمايي دارد. وجود داستانک هاي فرعي  و شخصيت هاي متنوع باعث مي شود شاهد صحنه هاي زائد نباشيم و البته ريتم مناسب هم به کمک مي آيد تا کشش داستان کار به خوبي حفظ شود، همچنين تنوع شخصيت ها همراه با بازي هاي خوب فيلم را غني کرده است، به گونه اي که مشابه اين شخصيت ها را کمتر در فيلم هاي ايراني ديده ايم.‏
اين منتقد و روزنامه نگار در ادامه تصريح کرد: به نظر مي رسد کارگردان جوان اين فيلم از آن دسته فيلمسازاني است که در ميانه فيلم هاي مخاطب گريز ، جشنواره اي و نيز فيلم هاي سطحي راه ميانه اي را برگزيده است و آن ساخت فيلم هاي جذاب و مردمي است و البته در کنار فيلم هاي همزمان مانند : "چ" ساخته ابراهيم حاتمي کيا و "معراجي ها" ساخته مسعود ده نمکي سخت مي تواند خود را نشان دهد چرا که آن دو فيلم با حمايت بسيار گسترده تلويزيوني و ارگاني مي کوشند اکران خود را بر فيلم هاي همزمان تحميل کنند.‏
منوچهر اکبرلو در پايان اين گفت وگو در مورد مسائل فني اين فيلم نيز، اظهار داشت: يکي ديگر از ويژگي هاي فيلم تعدد صحنه هاي خياباني است، مي دانيم که فيلمسازان معمولاً از نماهاي خياباني به دليل سختي هاي و غير قابل کنترل بودن پرهيز مي کنند اما در اينجا نماهاي بيروني زيادي وجود دارد. همچنين نمي توان نماهاي عمومي که از بالا گرفته شده را که به جذابيت اثر مي انجامد را از ياد برد. به ويژه در صحنه هاي پاياني که جداي از جذابيت ، مفاهيم خود را نيز به همراه دارد


‏ ‏



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |