پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 47614 18:31 1395/09/08

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز یکشنبه ۹۵٫۰۹٫۰۷ در بازار برق بورس انرژی ۴,۶۵۰ مگاوات برق به ارزش ۲۴ میلیارد و ۳۹۲  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش همراه بوده است.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) با اندکی نزول همراه شد و کاهش ۰٫۱ درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ مدتهاست که قیمت در محدوده ۳۶۰,۰۰۰ ریال قرار دارد و تغییرات اندکی در آن مشاهده می‌شود که روندی باثبات را برای قیمت رقم زده است.

امروز در بازار برق بورس انرژی، در اکثر نمادها شاهد رقابت در سمت عرضه بین نیروگاه‌ها بودیم و کاهش پلکانی قیمت در بازار شکل گرفت. با توجه به تشکیل فضای نزولی در بازار، خریداران با احتیاط بیشتری به معامله می‌پردازند و خرید خود را به صورت خرد و پلکانی انجام می‌دهند.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

بررسی روند نماد ۱۳۹۵۰۹۱۴ :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه ۱۳۹۵۰۹۱۴ را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در طول دوره روندی باثبات در محدوده ۳۶۰,۰۰۰ ریال را طی کرده و در انتهای دوره شیبی بسیار ملایم به خود گرفته و به زیر ۳۶۰,۰۰۰ ریال نفوذ کرده است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی پرنوسان داشته و در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و در قیمت ۳۷۲,۰۰۰ ریال به کار خود پایان داده است.

در این نماد تا به امروز ۱,۰۶۸  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات ۰۶٫۰۹٫۱۳۹۵ با ۳۶۸  مگاوات می‌باشد.

روند نماد ۱۳۹۴۰۹۱۴ (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |