شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 93820 19:08 1397/10/15
گروه بانک عامل ورود نقدینگی به بازار سهام

گروه بانک عامل ورود نقدینگی به بازار سهام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
گروه بانک عامل ورود نقدینگی به بازار سهام

گروه بانک عامل ورود نقدینگی به بازار سهام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

در هفته های گذشته نقدینگی های بسیاری به سمت گروه بانک ها در بازار سرمایه جذب شده است، به طوری که این گروه کمک شایانی به رشد بازار سهام کرده اند.

مازیار فتحی، مدیر واحد آموزش کارگزاری نهایت نگر در گفتگو با جهان اقتصاد با اشاره به این که در حال حاضر صنعت بانک لیدر بازار سرمایه را به دست گرفته است گفت: در گروه بانک ها نماد هایی مانند بانک ملت، تجارت و صادرات بیشتر از دیگر از نماد ها به چشم می خورند.

مدیر واحد آموزش کارگزاری نهایت نگر گفت: گروه بانک به دلیل تسعیر نرخ ارز باید دارایی های ارزیشان را تسعیر کنند، بدین ترتیب دارایی هایی که کمتر از ۴ هزار تومان بوده است، اکنون باید با دلار هشت هزار ۵۰۰ تومان تسعیر ارز بشوند. بانک ها اکنون منتظر مجوز بانک مرکزی برای تسعیر ارز هستند و شنیده ها حاکی از ان است که بانک مرکزی مجوز آن را صادر کرده است.

این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: تسعیر ارز موجب خواهد شد تا بانک ها سود غیر عملیاتی بسیار بزرگی در صورت های مالی خود شناساسیی کنند.

فتحی بیان داشت: اگر بانک های زیان ده مانند بانک صادرات، بانک دی و بانک تجارت و... از تسعیر ارز استفاده کنند به مقدار زیادی زیان خود را کاهش خواهند داد. ل

وی افزود: سودی که از تسعیر ارز به دست بیاید سود غیر قابل تقسیم است.

مدیر واحد آموزش کارگزاری نهایت نگر گفت: بانک هایی که شامل ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدند، نیاز قطعی و شدیدی به افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها دارند و با توجه به این که بانک ها دارایی های خیلی سنگینی دارند، مسلما انتظار افزایش سرمایه های سنگینی در حد ۴۰۰ درصد یا ۵۰۰ درصد خواهیم داشت، که می تواند بانک ها را از مشمول ماده ۱۴۱ خارج کند.

این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: با توجه به این که بانک ها از لحاظ کفایت سرمایه در فشار هستند، بانک ها چاره ای ندارند جز این که افزایش سرمایه بدهند و افزایش سرمایه عاملی است برای جذب بیشتر در این صنعت.

به گزارش جهان اقتصاد، شاخص کل بورس تهران در روزر گذشته با رشد ۹۵ واحدی در میانه های کانال ۱۶۱ هزار واحد باقی ماند. شاخص هم وزن اما، با رشد ۱۸۳ واحدی به سطح ۲۷هزار و ۷۶۷ واحد رسید.

ارزش معاملات روز گذشته نیز در بازار سهام حدود ۵۴۸ میلیارد تومان ثبت شد، تا اکاهش۳۳ درصدی را ثبت کرده باشد. حجم معاملات نیز با افت ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری گذشته به یک میلیارد و ۹۱۷ میلیون سهم کاهش یافت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |