پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 74509 13:14 1396/09/22
کنعانی مقدم تأکید کرد: نابودی داعش و دستور ترامپ؛ فرصتی طلایی برای تحقق ایده وحدت اسلامی

کنعانی مقدم تأکید کرد: نابودی داعش و دستور ترامپ؛ فرصتی طلایی برای تحقق ایده وحدت اسلامی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کنعانی مقدم تأکید کرد: نابودی داعش و دستور ترامپ؛ فرصتی طلایی برای تحقق ایده وحدت اسلامی

کنعانی مقدم تأکید کرد: نابودی داعش و دستور ترامپ؛ فرصتی طلایی برای تحقق ایده وحدت اسلامی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: وحدت مسلمانان یکی از تأکیدات صریح قرآن و سفارشات مؤکد پیامبر اکرم(ص) بوده است. متأسفانه اختلافات داخلی در جهان اسلام از یک‌سو و توطئه‌های تفرقه‌افکنانه استعمار و استکبار از سوی دیگر همواره تحقق وحدت را به رؤیایی دست‌نیافتنی تبدیل کرده که به نظر تنها در حد یک ایده باقی می‌ماند.

اما امروز دو اتفاق، یکی در داخل جهان اسلام و دومی از خارج جهان اسلام، مهم سبب شده که وحدت بیش از گذشته قابل تحقق‌تر و دست‌یافتنی‌تر به نظر برسد؛ نابودی داعش و دستور ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی.

نابودی داعش به عنوان معضل درونی جهان اسلام، که البته از بیرون به آن تحمیل شده بود، در وهله اول یک ثبات و آرامش نسبی را به منطقه برگرداند و وضعیتی نسبتا عادی را بر جهان اسلام حکمفرما کرد. اما دستور ترامپ به عنوان عامل خارجی، با وجود آنکه بر هم زدن ثبات نسبی ایجاد شده در منطقه و خلق بحرانی جدید در دنیای اسلام را دنبال می‌کرد، اما نتیجه عکس داد و دنیای اسلام به صورت یکپارچه مخالفت شدید خود را در سطح ملت‌ها و دولت‌های اسلامی با این دستور ترامپ اعلام کرد و مخالفت دولت‌های اروپایی نیز عملا آمریکا را در انزوا قرار داد.

بر همین اساس می‌توان گفت که امروز بهترین فرصت و زمینه برای عملیاتی کردن مقوله وحدت اسلامی فراهم شده است.

عصر حاضر؛ عصر تجلی حقیقت آیات قرآن

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره فراهم بودن بسترهای تحقق وحدت با وقوع این دو رخداد مهم در جهان اسلام گفت: به نظر می‌رسد عصر حاضر، عصر ظهور و تجلی حقیقت آیات قرآن در جهان معاصر است. یعنی اگر اتفاقات رخ داده در جهان اسلام براساس آیات قرآن تحلیل شود می‌توان متوجه شد پیش‌بینی‌ها و رهنمودهای آیات الهی قرآن یکی یکی در حال محقق شدن است.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال این بودند که با خلق گروهی تروریستی به نام داعش و اتحاد بین کفر و نفاق، جهان اسلام را دچار بحران کرده و از درون تضعیف و در نهایت نابود سازند، اما خداوند در قرآن در این باره می‌فرماید: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید) و این آیه نورانی امروز کاملا ظهور پیدا کرده است.

کنعانی مقدم اظهار کرد: از سوی دیگر جبهه استکبار به دنبال این بود که با مکر و حیله، مسئله فلسطین را از اولویت کشورهای اسلامی خارج کرده و موضوع آزادی قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام را در اذهان کمرنگ کند که خداوند براساس «وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ»؛ مکر آنها را به خودشان برگرداند و آمریکایی‌ها با دستوری که ترامپ صادر کرد، رژیم صهیونیستی را بیش از پیش به سمت سقوط رهنمودن کردند.

دبیر کل حزب سبز عنوان کرد: از طرفی در این دوره شاهد پیوند کفر و نفاق بودیم و خداوند در این باره به پیامبر(ص) خطاب می‌کند که «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنافِقِینَ وَ اغْلُظْ عَلَیْهِمْ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ» (اى پیامبر! با کافران و منافقان ستیز کن و بر آنان سخت‌گیر وخشن باش که جایگاهشان دوزخ است و بد سرنوشتى دارند). امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به عنوان سردمداران نفاق و کفر با هم پیوند خورده‌اند و محور عربی ـ عبری ـ غربی را شکل داده‌اند.

جهان اسلام تهدید داعش و پایتختی قدس برای اسرائیل را به فرصتی برای وحدت بدل کند

وی یادآور شد: لذا از این منظر جهان اسلام نگرانی خاصی ندارد زیرا آیات الهی یکی یکی متجلی شده است. اما مسئله مهم استفاده از این فرصت برای تقویت وحدت اسلامی است. ما باید بتوانیم شیطنت‌ها، مکر‌ها و بحران‌سازی‌های جبهه استکبار و صهیونیسم را به مثابه تهدید به یک فرصت تبدیل کنیم و آنجاست که وحدت اسلامی در بالاترین حد خود محقق شده و قدرت جهانی اسلام در مقابل جبهه استکبار متبلور خواهد شد.

کنعانی مقدم عنوان کرد: امروز جبهه مقاومت به سرعت در حال پیشروی است و از دریای مدیترانه گرفته تا شرق آسیا قدرت مقاومت توسعه و گسترش یافته است و امروز وعده خداوند مبنی بر اینکه «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» در حال تحقق است و مشاهده می‌شود مردم جهان به ویژه مستضعفین و مخالفان جبهه استمبار و صهیونیسم به جبهه مقاومت می‌پیوندند.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: حال در این فرصت طلایی که زمینه‌های وحدت از داخل و خارج فراهم شده است لازم است اعتصام بحبل الله داشته باشیم. امروز همگان می‌دانند ولایتی که در کشور ما و جهان تشیع شکل گرفته عملا توانسته پوزه خلافت خود ساخته استکبار، داعش، را به خاک بمالد و همگان امروز معترفند که ایران نقش بسیار مهمی در این پیروزی بزرگ داشت.

وی افزود: در این شرایط حساس باید دقت کرد که دشمن به دنبال وحدت و یارگیری برای ضربه زدن به اسلام است و لذا آمریکایی‌ها می‌خواهند اروپایی‌ها را در کنار اسرائیل، عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی در مسیر این ضربه زنی همراه خود داشته باشند و ما باید به دنبال این باشیم که وحدت مسلمین را با کنار گذاشتن اختلافات دست‌ساخته انگلیسی‌ها کنار بگذاریم تا بتوانیم بهترین بهره را از این فرصت برده و اسلام واقعی را به جهانیان ارائه کنیم. اگر اسلام واقعی و ناب به مردم جهان نشان داده شود آنگاه قطعا اکثریت آنها دین اسلام را برمی‌گزینند و این فرصتی است که جهان اسلام نباید به آسانی از دست بدهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |