پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 5753 15:27 1393/07/15
کمبود ویتامین Dدر بروز ام اس نقش دارد

کمبود ویتامین Dدر بروز ام اس نقش دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کمبود ویتامین Dدر بروز ام اس نقش دارد

کمبود ویتامین Dدر بروز ام اس نقش دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دکترعلایی گفت: مطالعات دانشمندان نشان داده است که کمبود ویتامین D در بروز بیماری ام اس تاثیر دارد و با انجام یک آزمایش خون می توان تشخیص داد که فرد به بیماری ام اس مبتلا هست یا خیر.

به گزارش جهان اقتصاد، شکوفه علایی متخصص مغزو اعصاب و دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی ام اس درباره علت بیماری گفت: علت صدرصد قطعی که واقعا مشخص کند بیماری ام اس چه علتی دارد هنوز نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز مشخص نشده است ، اما متخصصان مغزو اعصاب از لحاظ تئوری عامل ژنتیک، عوامل محیطی که به صورت تئوری مطرح است مانندکمبود ویتامین Dو ویروس ها، را سه عامل اصلی در بروز بیماری ام اس می دانند.
وی در پاسخ به این سوال که تاکنون طبق آمار ثبت شده چه تعداد بیماری مبتلا به ام اس در ایران و جهان وجود دارد گفت: ۵/۲ میلیون نفر در جهان و در ایران تنها بیمارانی که در انجمن ام اس ایران  ثبت نام کرده اند ۲۱ هزار  و پانصد و شصت و چهار نفر به بیماری ام اس مبتلا هستند.
وی افزود: علائم بیماری ام اس بستگی به نوع  وشدت بیماری دارد و اینکه کدام قسمت از سیستم عصبی دچار ضایعه شده است به عنوان مثال اگر قسمت بینایی مغز باشد بیماری دچار مشکل بینایی می شود اگر اعصاب کنترل کننده حرکات دست و پا دچار ضعف حرکتی شده و اگر در قسمت تعادل مغز دچار ضایعه شود  بیمار دچار مشکلات تعادلی می شود.
علایی خاطرنشان کرد: طبق آخرین مطالعات انجام شده زنان ۳ برابر بیشتر از مردان به ام اس مبتلا می شوند، وچون ام اس یک بیماری خود ایمن است و این قضیه در جنس مونث شایع تر از جنس مذکر است بنابراین بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری را زنان تشکیل می دهند.
بیشترین سن شیوع بیماری ۲۵تا۳۰سالگی و سنین بالاتر حتی ۶۰ سالگی هم در ایران مشاهده شده است.

نهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی از فردا برگزار می شود
 نهمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی با محوریت سرطان های دستگاه ادرای تناسلی ، گوارش و پستان از فردا تا ۱۸ مهر در  کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.
به گزارش جهان اقتصاد ،دکتر سمیرا ازقندی دبیر اجرایی  نهمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی گفت: در همایش کلینیکال انکولوژی به سرطان‌های دستگاه ادراری ، سرطان پستان و گوارشی می‌پردازیم.
وی گفت:هدف از برگزاری این همایش به روز رسانی سطح اطلاعات همکاران می باشد و در آن علاوه بر متخصصان ایرانی متخصصین خارجی از کشورهای اتریش، فرانسه و آلمان حضور دارند و پیرامون روش‌های جدید شیمی درمانی و روش‌های دیگر در این زمینه بحث و تبادل اطلاعات می‌کنند.

وی گفت: نهمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی که هر سال برگزار می شود ، چند نکته در این کنگره حائز اهمیت است، شروع سرطان در ایران و میزان رشد آن نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است. شاید این بیماری تنها بیماری باشد که درمان آن به صورت استفاده از تخصص‌های کم، جایگاه ویژه‌ای دارد به علت تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که درگیر سرطان هستند هر ساله وضعیت کشور در زمینه این تکنولوژی توسط انجمن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |