جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 71147 19:16 1396/07/24
کشف قیمت ۳۳۵۵ ریالی «غپاذر» و عرضه دو میلیون حق تقدم کرمان خودرو

کشف قیمت ۳۳۵۵ ریالی «غپاذر» و عرضه دو میلیون حق تقدم کرمان خودرو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کشف قیمت ۳۳۵۵ ریالی «غپاذر» و عرضه دو میلیون حق تقدم کرمان خودرو

کشف قیمت ۳۳۵۵ ریالی «غپاذر» و عرضه دو میلیون حق تقدم کرمان خودرو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی - روز گذشته حداکثر تعداد سهامی که هر شخص حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه «غپاذر» مجاز به خرید آن بود ۲۰۰ سهم اعلام شده که به هر کد معاملاتی ۱۵۵ سهم تخصیص یافت. به گزارش جهان اقتصاد، روز دوشنبه ۲۴ مهرماه تعداد ۲۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شیر پگاه آذربایجان شرقی با نماد «غپآذر۱» به روی تابلو معاملات رفت که با حضور ۱۲۹ هزار و ۴۶۰ خریدار، هر سهم این شرکت ۳ هزار و ۳۵۵ ریال کشف قیمت شد و این در حالی است که دامنه قیمتی این عرضه در روش ثبت سفارش از ۳ هزار و ۵۰ ریال تا ۳ هزار و ۳۵۵ ریال تعیین شده بود. در این میان حداکثر تعداد سهامی که هر شخص حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه روز جاری مجاز به خرید آن بود ۲۰۰ سهم اعلام شده که به هر کد معاملاتی ۱۵۵ سهم تخصیص یافت. شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی هفتمین شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران به شمار می‌رود که وارد بازار سرمایه شده و چهارمین شرکتی است که قدم به معاملات فرابورس ایران گذاشته است. پیش از این بخشی از سهام شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه فارس، پگاه گلستان و پگاه گلپایگان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در فرابورس ایران عرضه اولیه شدند. مطابق گفته‌های مدیرعامل این شرکت در سی‌اُمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه»، میزان تولیدات «غپاذر» که طیفی از انواع شیر پاستوریزه و استریل، ماست، پنیر، دوغ، خامه، محصولات پودری و شیر فله را دربرمی‌گیرد در ۶ ماهه نخست امسال به ۴۷ هزار و ۴۱۷ تن رسیده در حالی که ظرفیت اسمی و عملی آن به ترتیب حدود ۱۰۰ و ۸۶ هزار تن است و این موضوع نشان می‌دهد سقف تولیدات شرکت از پیش‌بینی صورت گرفته می‌تواند فراتر رود. به گفته کریم محمودشایان جمع کل فروش شرکت نیز در سال ۹۵ بیش از یک‌هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال بوده که در عملکرد ۶ ماه نخست امسال این رقم یک‌هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال ثبت شده و این در حالی است که برای کل سال ۹۶ جمع کل فروش بیش از ۲ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال برآورد شده است. لازم به ذکر است، سود هر سهم شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی برای سال ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۲۳۱ و ۲۶۷ ریال بوده که این رقم در بودجه سال جاری ۳۳۲ ریال پیش‌بینی شده است و شرکت توانسته در سه ماهه منتهی به پایان خردادماه ۷۰ ریال معادل ۲۱ درصد از آن را محقق کند. **پذیره نویسی سهام جدید شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو(کرمان خودرو۱) دیروز، یک میلوین ۹۳۲ هزار سهام حق تقم کرمان خود رو معامله شد. روز گذشته تعداد ۹۷۹،۴۰۰،۰۰۰ سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو (سهامی عام) به قیمت هر سهم ۱،۰۰۰ ریال از طریق شبکه کارگزاری های عضو فرابورس ایران پذیره نویسی گردید اما فقط یک میلوین ۹۳۲ هزار سهام به فروش رفت. نکات ذیل مهم در پذیره نویسی کرمان خودرو  ۱٫  مدت پذیره نویسی: از روز یکشنبه مورخ ۰۲/۰۷/۱۳۹۶ به مدت ۳۰ روز
  1. نوع و قیمت هر سهم جدید: سهام عادی با نام ۱،۰۰۰ ریالی
  2. متعهد پذیره نویس: شرکت تامین سرمایه نوین
  3. محدودیت حجمی در هر سفارش۱۰،۰۰۰ سهم می باشد
  4. کارمزدها و هزینه ها: کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار پرداخت خواهد شد. لذا خریداران تنها مبلغ ۱,۰۰۰ ریال را به ازاء هر سهم در پذیره نویسی پرداخت می نمایند. لازم به ذکر است در پذیره نویسی سهام جدید شرکتروه اقتصادی کرمان خودرو(کرمان خودرو۱)،پذیره نویسان سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم نمی توانند سهام خریداری شده را به فروش برسانند.
به گزارش جهان اقتصاد، حور بیست‌و‌هشتمین نشست خبری «یک‌ دیدار، یک عرضه» در فرابورس ایران مرتبط با پذیره‌نویسی سهام جدید گروه اقتصادی کرمان خودرو در بازار سوم و اعلام گشایش نماد این شرکت پس از ثبت افزایش سرمایه در بازار فرابورس بود که در آن پیرامون شرایط پذیره‌نویسی، مزایا و منافع حاصل از آن برای شرکت، برنامه‌های در دست انجام کرمان خودرو و همچنین ارقام مهم در صورت‌های مالی این شرکت اطلاعاتی به خبرنگاران و تحلیلگران ارائه شد. علم‌الهدی در خصوص فرایند پذیره‌نویسی و افزایش سرمایه به این روش توضیح داد: ابتدا شرکت‌ها طرح توجهی افزایش سرمایه به همراه گزارش حسابرس، بیانیه ثبت و سایر مدارک را به سازمان بورس ارائه می‌کنند که پس از اخذ مجوز از سازمان، موضوع افزایش سرمایه به فرابورس ارجاع شده و فروش حق تقدم‌ها در بازار انجام می‌شود و در نهایت ثبت افزایش سرمایه و در ادامه حضور شرکت در بازارهای اصلی یا پایه و معاملات ثانویه رقم می‌خورد. **شرکت انتقال داده‌های آسیاتک درج شد شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد «آسیاتک» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. روز گذشته با توجه به موافقت هیئت ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه مورخ ۱۹/۰۲/۱۳۹۶ با پذیرش سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌شده در مصوبه‌‌ مزبور از سوی آن شرکت، از این تاریخ ۲۴/۰۷/۱۳۹۶، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک به‌عنوان پانصد و هجدهمین شرکت پذیرفته‌شده در بخش «پست و مخابرات»، گروه و طبقه «مخابرات» با کد صنعت «۶۴۲۰» و نماد «آسیاتک» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |