پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 14257 13:42 1394/04/30
کانادا و استرالیا در صف مذاکرات صنعتی

کانادا و استرالیا در صف مذاکرات صنعتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کانادا و استرالیا در صف مذاکرات صنعتی

کانادا و استرالیا در صف مذاکرات صنعتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فاز جدید صنایع معدنی با ورود آلمان ها

گروه تولید

produces@jahaneghtesad.com  

هیات ٦٠ نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، برای گسترش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه وزیر نفت شامگاه یکشنبه وارد تهران شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی را محور مذاکرات با هیات آلمانی برشمرد و گفت: طی یکسال گذشته با شرکت های آلمانی در این خصوص مذاکراتی داشتیم و آنها نیز بر آن تاکید دارند اما تاکنون محدودیت های تحریم مانع عملیاتی شدن این موارد شده بود.

مهدی کرباسیان پس از نشست هیات آلمانی با وزیرصنعت، معدن و تجارت، افزود: یکی از موضوعات این نشست آن بود که ایران تنها تمایل به واردات ماشین آلات از آلمان ندارد بلکه بر همکاری های مشترک به صورت سرمایه گذاری و در نهایت بحث انتقال تکنولوژی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به معدن و صنایع معدنی از جمله اهداف دولت به شمار می آید، اظهار داشت: آلمان یک رابطه بسیار خوبی تا سال های گذشته در حوزه تجارت و بلکه در حوزه تکنولوژی با ایران داشت اما متاسفانه به دلیل اعمال تحریم ها و محدودیت های بین المللی علیه ایران، این رابطه بسیار کاهش پیدا کرد.

کرباسیان با تاکید بر اینکه هیات آلمانی بالاترین هیات رسمی پس از اعلام بیانیه جامع اقدام مشترک است که به ایران سفر کرده، اظهار داشت: در کنار جلسات رسمی که با هیات آلمانی صورت گرفته، ملاقات های جنبی نیز بین شرکت های معتبر آلمانی با همتایان ایرانی برگزار شد و این نشست ها ادامه خواهد یافت.

کانادا و استرالیا درصف

وی همچنین از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی مشترک با همتای اتریشی خود در این کشور خبر داد و گفت: این نشست در راستای توسعه همکاری و مذاکره با کشورهای اروپایی برگزار می شود ضمن آنکه در چند روز گذشته نیز تعداد تماس ها از سوی برخی شرکت های معتبر کانادایی و استرالیایی برای همکاری با ایران افزایش یافته است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان خاطرنشان کرد که باید از این نشست ها و مذاکرات نهایت بهره برداری را برای ارتقای سطح زندگی مردم انجام داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |