جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 84106 11:12 1397/04/06
چین و روسیه از تحریم‌ها علیه ایران خوشحال هستند

چین و روسیه از تحریم‌ها علیه ایران خوشحال هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چین و روسیه از تحریم‌ها علیه ایران خوشحال هستند

چین و روسیه از تحریم‌ها علیه ایران خوشحال هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایلنا نوشت: عبدالرضا هاشم‌زایی، در خصوص افرادی که با انتشار اخبار کذب و جو‌سازی سعی دارند که اعلام کنند لایحه FATF از دستور خارج شده است، اظهار داشت: من در مراسم دیدار نمایندگان با رهبری حضور داشتم، استنباط من از سخنان رهبر انقلاب این نبود که ایشان بخواهند بگویند پرونده FATF بسته شود، بلکه رهبری تاکید داشتند مجلس با توجه به مصالح کشور در این باره قانون بگذارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: سخنان رهبری اصلا به این منظور نبود که ما روابط خود را با جامعه بین‌الملل قطع کنیم. اما در مجموع بعد از پایان مسکوت ماندن FATF ما درخصوص این لایحه نظر رهبری را به صراحت خواهیم پرسید، ضمن اینکه رهبری قبلا تصمیم‌گیری در این خصوص را به مجلس سپرده بودند و اعلام کردند مجلس هر تصمیمی بگیرد با آن موافق هستند.

وی افزود: من به این علت که در دیدار با رهبری حضور داشتم، نمی‌پذیرم که منظور ایشان خروج ایران از جوامع بین‌الملل به واسطه لغو لوایحی مثل FATF بوده باشد، چراکه در این صورت آمریکا راحت‌تر می‌تواند علیه کشور ما اجماع ایجاد کند.

نماینده تهران، با بیان اینکه عده‌ای با محدود شدن روابط بین‌الملل ایران سود می‌برند، اظهار کرد: من حدود هشت سال در شرکت ملی مس ایران مدیر عامل بودم، در آن زمان بعضی قطعات که ۵ دلار بودند را ۵۰ دلار می‌خریدیم، این تفاوت قیمت در جیب دلالانی می‌رفت که در نقاط مختلف نفوذ کرده بودند.

وی ادامه داد: اوایل انقلاب فراری‌هایی که از بانک مرکزی و وزارت نفت به خاطر انقلاب رفته بودند، از تحریم‌ها سود می‌بردند، اما بعد از انقلاب در داخل هم افرادی مثل بابک زنجانی نفوذ کردند که آنها هم از تحریم‌های ایران استفاده‌های بسیاری کردند. در واقع افرادی به نهادها و وزارت‌خانه‌ها نفوذ کردند که به کاسبان تحریم تبدیل شدند.

هاشم‌زایی تصریح کرد: افرادی در داخل تبلیغ می‌کنند که تحریم به نفع ما بوده در صورتی که وقتی قدرت خرید ما کاهش یافته است، چگونه می‌توان اسم این پدیده را منفعت گذاشت؟ به عقیده من عده‌ای در داخل و خارج هستند که از تحریم ایران و قطع ارتباط با قدرت‌های جهانی خوشحال می‌شوند چون می‌توانند از ثمرات آن استفاده کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه افرادی که از تحریم‌ها ابراز رضایت می‌کنند بسیار سطحی هستند، گفت: منافع برخی در گرو تحریم‌ها است و آنها را خوشحال خواهد کرد که شامل بعضی کشورهای خارجی هم می‌شود، به عقیده من چین و روسیه از تحریم‌های ایران خوشحال هستند.

وی تاکید کرد: در مسائل اقتصادی و سیاسی بعضی اقدامات، رفتارها و حکم‌ها گل به خودی محسوب می‌شوند.

عبدالرضا هاشم زایی با بیان اینکه FATF قطعا در مجلس رای خواهد آورد، گفت: اگر روزی که مسئله این لایحه در مجلس مطرح شد رای به مسکوت ماندن آن داده نمی‌شد این لایحه با رای قاطع نمایندگان تصویب می شد.

وی در پایان گفت: در خصوص مسئله برجام هم همین امر صادق است و ما در برجام خواهیم ماند. نمی‌دانم عراقچی با چه استدلالی عنوان کرده است که احتمال دارد از برجام خارج شویم، چراکه در صورت خروج از برجام کشورهای دوست و همسایه ما مثل چین و روسیه هم نمی‌توانند با ایران همکاری داشته باشند، زیرا ایران به تحریم های بین المللی اضافه می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |