جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 13115 14:43 1394/03/15
چالش جدید واحدهای بدون آب وبرق

چالش جدید واحدهای بدون آب وبرق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چالش جدید واحدهای بدون آب وبرق

چالش جدید واحدهای بدون آب وبرق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افزایش ۵برابری مبلغ درخواستی وزارت نیرو برای نصب انشعاب مسکن مهر

درحالی حدود ۲۶۰هزار واحد مسکن مهر به دلیل نداشتن انشعاب قابل واگذاری نیست که مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت:وزارت نیرو درخواست ۵برابر مبالغ دریافت شده در دولت قبل برای نصب انشعابات آب، برق و فاضلاب را کرده است.

باران هاشم‌زهی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: هم‌اکنون لیست همه پروژه‌هایی را که 900 هزار تومان بابت اشتراک آب، برق و فاضلاب به حساب وزارت نیرو واریز شده است، با این وجود این وزارتخانه به تکلیف خودش عمل کند.

وی با اشاره به این‌که وزارت نیرو درخواست دریافت 5 برابری برای نصب انشعابات واحدهای مسکن مهر را دارد که این زیادخواهی است، تصریح کرد: این وزارتخانه می‌گوید برای اشتراک آب و شبکه فاضلاب 3 میلیون و 400 هزار تومان باید پرداخت شود، همچنین برای هر انشعاب نیز یک میلیون و 800 هزار تومان مطالبه می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که هزینه‌های مربوط به انشعاب به‌طور کامل به آقایان پرداخت شده است، بیان کرد: دیگر مردم که این پول را نمی‌دهند، ما -شرکت عمران پرند- چه کار می‌تواند انجام دهیم؟

هفته گذشته ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در رابطه با تامین زیرساخت‌های آب و برق واحدهای مسکن مهر گفته بود: چون طرح مسکن مهر رسالت اصلی را به تکمیل خود ساختمان می‌داد، سیستم مخابراتی، آب و برق به درستی اجرا نشد و به علت ضرورت موارد ذکر شده و عدم توجه به تأمین مطلوب مالی زیرساختها، شرکت‌ها برای تکمیل برق و آب ساختمان‌ها بدهکار شدند.

وی افزود: در حال حاضر کارگروهی از نماینده وزارت راه و شهر سازی و وزارت نیرو در حال بررسی این موضوع هستند.

احتمالا منظور قائم مقام وزیر نیرو از بیان "در حال بررسی" همان موضوعی است که مدیرعامل شرکت عمران پرند از آن به عنوان "زیاده خواهی" نام برده است. وزارت نیرو در دو سال سپری شده از عمر دولت یازدهم نشان داده نمی‌تواند یا نمی‌خواهد در مسیر رفع یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان رده بالای کشور حرکت کند.

مشخص نیست چرا این وزارتخانه باوجود دریافت کل مبلغ انشعابات آب، برق و شبکه فاضلاب واحدهای مسکن مهر در دولت قبل، اقدام در خور توجه‌ای در این زمینه انجام نداده است. به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، امروز بیش از 260 هزار واحد مسکن مهر معطل انشعابات مذکور برای تحویل به متقاضیان این طرح است.

 
 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |