پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 54863 12:24 1395/12/02
پیش بینی نفت ۵۰ تا ۵۵ دلاری در بودجه ۹۶

پیش بینی نفت ۵۰ تا ۵۵ دلاری در بودجه ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش بینی نفت ۵۰ تا ۵۵ دلاری در بودجه ۹۶

پیش بینی نفت ۵۰ تا ۵۵ دلاری در بودجه ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری آنا نوشت: یک کارشناس نفتی با بیان اینکه دورنمای بازار نفت مثبت است،‌گفت: اگر اعضای اوپک مانند این چند ماه،‌به توافق پایبند بمانند، قیمت نفت تا ۶۰ دلار نیز بالا می‌رود. اما با توجه شرایط به نظر می‌رسد قیمت نفت بین ۵۰ تا ۵۵ دلار برای بودجه سال آینده مناسب باشد. مرتضی بهروزی‌فر،‌ کارشناس مسائل نفتی با بیان این مطلب ادامه داد: در نظر گرفتن این قیمت برای نفت مناسب است؛ زیرا اگر قیمت‌ها بالاتر از رقم پیش‌بینی شده باشد می‌توان تصمیم‌گیری‌های جدید انجام داد اما اگر قیمت‌ها به عددی پایین‌تر از رقم بودجه برسد دولت با کسری بودجه مواجه می‌شود.

وی افزود:‌ شرایط بازار جهانی نشان می‌دهد تا کنون اعضای اوپک بیش از ۸۰ درصد به توافق کاهش تولید پایبند بوده‌اند.

بهروزی‌فر در ادامه گفت: از سوی دیگر احتمال تمدید توافق نیز وجود دارد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷، یک تا ۱٫۵ میلیون بشکه به تقاضای جهانی نفت افزوده می‌شود. از همین رو می‌توان آینده روشنی را برای بازار نفت در نظر گرفت.

وی با اشاره با اینکه هر سال در بهار،‌ اندکی کاهش تولید و کاهش تقاضا در بازار وجود دارد، ‌ادامه داد:‌ اگر پایبندی به توافق اوپک در همین سطح باقی بماند می‌توان امیدوار بود تا نوسانات شدید قیمتی در بازار طلای سیاه نداشته باشیم.

این کارشناس نفتی گفت: وضعیت عراق اندکی متفاوت است. این کشور قراردادهای زیادی برای افزایش تولید امضا کرده و از طرف دیگر به دلیل شرایط جنگی به پول نیازمند است.

وی در پایان افزود:‌ بنابراین نمی‌توان این کشور را مجبور کرد که کاهش تولید زیادی را بپذیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |