جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 28131 18:50 1394/12/10
ایران قطب تولید خودروی منطقه خواهد شد

ایران قطب تولید خودروی منطقه خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران قطب تولید خودروی منطقه خواهد شد

ایران قطب تولید خودروی منطقه خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 رئیس سازمان بین المللی تولیدکنندگان خودرو:

درایران تا ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری خارجی قابل انجام است

مهدی زاهدی- رئیس سازمان بین المللی تولیدکنندگان خودرو گفت: با توجه به ظرفیت های صنعت خودرو در ایران، این کشور می تواند به قطب تولید خودرو در منطقه تبدیل شود. «یونگ گوم کیم» در دومین روز از برپایی همایش بین المللی خودرو در سالن اجلاس سران افزود: این همایش از نظر محل، محتوا و همچنین تعداد شرکت کنندگان، از موفق ترین و بزرگ ترین همایش های بین المللی است. وی اضافه کرد: خودروسازی جهان اکنون با واقعیت جدیدی روبروست؛ در سال های اخیر سودهای آنچنانی در بازار شامل خودروسازان نمی شود که در این شرایط باید دید آیا خودروسازان می توانند دوام بیاورند. گوم کیم، ادامه داد: در حال حاضر تقاضای صنعت خودرو در جهان ۸۹ میلیارد واحد است که امسال این تقاضا ۱٫۹ درصد افزایش یافته و به ۹۱ میلیارد واحد رسیده است. وی گفت: باوجود آنکه در کشورهای اروپای شرقی و آمریکا صنعت خودرو رشد چندانی نداشته است، ایران روی مسیر مناسبی حرکت می کند و سال گذشته ۱٫۳ میلیون واحد را در مقایسه با سال ۲۰۱۳ ثبت کرد.

امضای تفاهمنامه خودرویی با سوئد، ترکیه و هند

گفتنی است روزدوشنبه و درجریان برگزاری این همایش، چهار تفاهمنامه در حوزه های تولید خودرو، همکاری انجمن های قطعه سازی و همچنین همکاری های علمی به امضا رسید که سه مورد آن با کشورهای سوئد، ترکیه و هند است. در این همایش چهار تفاهم نامه امضا شد؛ نخستین تفاهمنامه «مظفر فردوس» مدیرعامل شرکت ماموت ایران و «هنریک هندرسون» مدیرعامل اسکانیا امضا کردند. دومین تفاهمنامه را انجمن قطعه سازان ایران و انجمن قطعه سازان ترکیه امضا کردند. سومین تفاهمنامه بین دانشگاه صنعتی شریف و گروه خودروسازی سایپا توسط محمود فتوحی رئیس دانشگاه و مهدی جلالی مدیرعامل سایپا امضا شد؛ در این تفاهمنامه ۱۱ پروژه همکاری دانش بنیان دیده شده است. علاوه بر این تفاهمنامه ای نیز میان انجمن قطعه سازان ایران و انجمن قطعه سازان هند به امضا رسید؛ براساس آن انجمن های ایران و ترکیه وظیفه هماهنگی روابط بین قطعه سازان دو کشور را برعهده گرفته اند. رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران هم در این همایش گفت: پیشینه صنعت خودرو در ایران به ۶۰ سال گذشته برمی گردد و اکنون در همکاری های بین المللی خود در سرمایه گذاری مشترک و بلند مدت تمرکز کرده است.

به ازای هر پنج نفر یک خودرو در ایران وجود دارد

محمد خزایی افزود: درحال حاضر حدود ۱۷ میلیون خودرو در ایران در حال رفت و آمد است؛ می توان گفت به ازای هر پنج نفر یک خودرو در ایران وجود دارد که این، فرصت خوبی برای رشد صنعت خودروی کشورمان است. معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر سرمایه گذاری های مشترک در زمینه خودرو گفت: باید گارانتی ها را بالا ببریم؛ آنچه در این شرایط برایمان اهمیت دارد ایجاد روابط بلندمدت با خودروسازان اصلی و تولیدکنندگان قطعات است. وی تصریح کرد: هدف ما این است که تولید خودرو در کشور را به سه میلیون دستگاه در سال برسانیم. ضمن آنکه می توانیم محلی برای حمل و نقل محصولات باشیم. رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به حمایت های قانونی کشورمان از سرمایه گذاری خارجی گفت: بر اساس قانون، سرمایه گذاران خارجی می توانند از همه حمایت هایی دولت از سرمایه گذاران داخلی برخودار شوند. وی اضافه کرد: در ایران تا ۱۰۰ در صد سرمایه گذاری خارجی قابل انجام است و این سرمایه گذاری نیز تضمین می شود.؛ علاوه بر این شرکت هایی که در ایران ثبت شده اند می توانند مالکیت زمین داشته باشند و مدیران و خانواده سرمایه گذاران نیز تا سه سال می توانند در ایران اقامت خود را تمدید کنند.

حتی ۱ درصد ایراد پذیرفته نیست!

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت: باید کیفیت خودروهای داخلی در جهت جلب رضایت مشتری افزایش یابد. محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرد: نباید حتی از ۱۰۰ هزار خودرو، یک خودرو دارای ایراد باشد. بنابراین حتی اگر شده سقف تولید ساعت‌ها متوقف شود تا ایراد برطرف شده و خودروی معیوب تحویل مشتریان نشود. وی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد ارزش افزوده بخش صنعت مربوط به صنعت خودروی کشور است که این میزان باید افزایش یابد. نعمت‌زاده ادامه داد: خودروهای تولید در کشور باید قابلیت رقابت‌پذیری داشته باشند و یکی از دلایل مشارکت با خودروسازان صاحب‌نام خارجی این است که از نام و توان آنها برای ورود به بازارهای خارجی استفاده کنیم.

طراحی دو پلت‌فرم در سایپا

مهدی جمالی - مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا –هم در این همایش گفت: هم‌اکنون دو پلت‌فرم در مرکز تحقیقات سایپا در حال طراحی است که ۲۰ محصول بر پایه آنها تولید و وارد بازار خواهد شد. وی با بیان این مطلب اظهار کرد: در ابتدای ورود من به سایپا زیان‌ انباشته این شرکت ۱۰۶۶ میلیون دلار بود و برخی شرکت‌های زیرمجموعه در آستانه ورشکستگی قرار داشتند. جمالی با بیان این‌که با طرح اصلاح ساختار سایپا این شرکت و زیرمجموعه‌های آن پس از تایید سازمان بورس از زیان انباشته خارج خواهند شد، خاطر نشان کرد: سایپا تا پایان امسال سودده شده و در ۲۵ اسفندماه امسال پس از فولاد مبارکه و بانک صادرات دارای بیشترین حجم سرمایه خواهد بود. مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: در سال جاری خط تولید سایپا در الجزایر و سودان راه‌اندازی خواهد شد. سایپا در داخل کشور ظرفیت تولید یک میلیون دستگاه خودرو را دارد که این میزان قابلیت افزایش تا ۱٫۵ میلیون دستگاه را دارد.

بازار خودرو در اختیار خودروهای با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار

در حالی که به گفته مدیر عامل ایران خودرو از نیم قرن گذشته تاکنون ۱۹ میلیون دستگاه خودرو در بازار ایران فروخته شده اما ۸۵ درصد فروش خودروها در ایران مربوط به خودروهای با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار بوده است. هاشم یکه‌زارع - مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو –هم در همایش امروز اظهار کرد: ایران خودرو هم‌اکنون ۵۴ درصد سهم بازار را در اختیار دارد و طبق برنامه تا سال ۲۰۲۵ سهم خود را به ۶۰ درصد افزایش خواهد داد. وی با بیان این‌که پژو، رنو، سوزوکی و بنز شرکای خارجی ایران خودرو هستند، خاطر نشان کرد: مذاکره با شریک خارجی پنجم نیز تقریبا نهایی شده و یک شریک ششم نیز در آینده به جمع شرکای فعلی اضافه خواهد شد. مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که ایران بعد از ترکیه بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودرو در منطقه CIS است، تصریح کرد: ایران و ترکیه ۸۴ درصد سهم تولید خودرو در این منطقه را در اختیار دارند. وی ادامه داد: در حالی که نیاز منطقه CIS به خودرو چهار میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو است، سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در این منطقه تولید شده و مابقی از کشورهای دیگر وارد این منطقه می‌شوند. یکه‌زارع افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ تقاضای خودرو در منطقه CIS به شش میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه افزایش یابد. در آن زمان تولید ایران نیز باید به سه میلیون دستگاه برسد. مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که هم‌اکنون ظرفیت تولید دو میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در ایران وجود دارد، خاطر نشان کرد: ۸۳ درصد از این ظرفیت مربوط به خودروهای سواری است.

تولید کامیون بنز در ایران

استفان گوشنر - نماینده شرکت مرسدس بنز – هم در این همایش اظهار کرد: اولین کامیون بنز در خط مونتاژ در ایران قرار گرفته است و تولید آمبولانس بنز در ایران نیز آغاز خواهد شد. نماینده مرسدس بنز ادامه داد: درعرضه محصولات سنگین بنز در ایران محصولات جدید با تکنولوژی روز عرضه خواهد شد که دارای حداقل آلایندگی بوده و انتشار گاز‌های مضر را کاهش خواهد داد. وی افزود: متعهد می‌شویم تولید محصولات خود در ایران را بومی‌سازی کرده و نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنیم.

ایران مرکز تولید رنو در خاورمیانه

برنارد کامبیه - معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت رنو – هم گفت: ایران قرار است به مرکز تولید محصولات رنو در خاورمیانه تبدیل شود. وی  با بیان این مطلب اظهار کرد: رنو از سال ۲۰۰۳ در ایران حضور مستمر داشته و با دو شرکت سایپا و ایران خودرو همکاری کرده است. وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته که دوران سختی بود رنو فعالیت خود در ایران را حفظ کرد، اظهار کرد: رنو هیچ‌گاه فعالیت خود در ایران را متوقف نکرده و از این بازار خارج نشده است. معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت رنو ادامه داد: بازار خودروی ایران در سال‌های آتی به شدت رشد خواهد کرد.

زمان عرضه محصولات جدید پژو در ایران اعلام شد

پژو ۳۰۱ جدید و پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۱۸ و پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۱۷ وارد ایران خواهند شد. جان کریستوف کمار - معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو –هم در این همایش  اظهار کرد: همکاری مشترک با ایران خودرو از اواسط سال ۲۰۱۶ اجرایی خواهد شد. وی با بیان این‌که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ سایت تولیدی مشترک ایران خودرو و پژو در تهران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، خاطر نشان کرد: به این ترتیب خودروهای پژو با فناوری جدید در ایران تولید خواهد شد. معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو ادامه داد: همکاری مشترک ایران خودرو و پژو در سایت تهران خواهد بود و شامل محصولات پژو خواهد بود. معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو خاطر نشان کرد: خودروهای برقی پژو نیز در آینده نزدیک وارد ایران خواهند شد.

نمایش محصولات جدید ایران خودرو دیزل

شرکت ایران خودرو دیزل هم با جدیدترین محصولات خود در حوزه خودروهای کار و تجاری در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو ایران که در حاشیه سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران برگزار شده، شرکت نموده است. کامیون‌های کشنده اکتروس و اکسور مرسدس بنز، کامیون کشنده فوتون، اتوبوس‌های C1230، C1836، مینی‌بوس آرین، کامیونت آرنا و دو خودرو پیکاپ با کاربری‌های آمبولانس و پول‌رسان از جمله این محصولات است. مهندس رزازی مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت: کشنده اکتروس حاضر در این نمایشگاه در واقع اولین نمونه از نسل جدید کشنده اکتروس مرسدس بنز است که به زودی به سبد محصولات ایران خودرو دیزل اضافه شده و برای اولین بار در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.        


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |