شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1754 14:33 1393/02/20
پیش‌بینی کاهشی کیتکو از قیمت طلا

پیش‌بینی کاهشی کیتکو از قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش‌بینی کاهشی کیتکو از قیمت طلا

پیش‌بینی کاهشی کیتکو از قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول :  تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی هفته پیش رو با کاهش روبرو خواهد شد.
در نظرسنجی جدید کیتکو نیوز از ۳۳ کارشناس اقتصادی ۲۴ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۱۱ نفر به کاهش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند .
بر اساس این گزارش ۶ کارشناس ارشد اقتصادی نیز پیش بینی کردند قیمت طلا طی هفته جاری با افزایش روبرو خواهد شد و ۷ نفر نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.
هفته گذشته نیز کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در نظرسنجی کیتکو نیوز به کاهش قیمت طلا رای داده بودند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش ۱۶ دلاری روبرو شده است.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بهبود شرایط اقتصادی آمریکا موجب افت شدید تقاضا برای طلا شده و این مساله قیمت این فلز گرانبها را تحت فشار قرار داده است. پایین بودن نرخ تورم در کشورهای صنعتی و توسعه یافته نیز عامل مهمی دیگری برای کاهش تقاضای طلا به شمار می رود.
به گزارش طلا ، کارشناسانی که معتقدند قیمت طلا در هفته اینده با افزایش روبرو خواهد شد تشدید تنش های سیاسی به خصوص در اوکراین را عامل اصلی این افزایش قیمت ارزیابی کرده اند. برخی کارشناسان بر این باورند که با افزایش تنش در اوکراین و کاهش شاخص سهام قیمت طلا بار دیگر به بیش از ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید.
  کاهش ۱٫۲ درصدی قیمت جهانی طلا
قیمت طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه به کمتر از ۱۲۸۸ دلار رسید تا کاهش ۱٫۲ درصدی را در هفته ای که گذشت تجربه کرده باشد.
به گزارش پایگاه اینترنتی مارکت واچ، "کوین کر" کارشناس ارشد اقتصادی موسسه آی تراست گلد تاکید کرد: عامل اصلی کاهش قیمت طلا در هفته ای که گذشت فروکش کردن بحران اوکراین و کاهش نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به تنش های سیاسی بوده است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شد و به کمتر از ۱۲۸۸ دلار رسیده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی کاهش تنش های سیاسی در اوکراین موجب افت تقاضا شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.
 قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۷ درصد رشد داشته که علت اصلی این مساله بحران اوکراین بوده است. برخی کارشناسان بر این باورند که با حل و فصل بحران اوکراین قیمت جهانی طلا با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |