جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2370 13:39 1393/03/18
پیش‌بینی کارشناسان جهانی از کاهش نرخ طلا در هفته جاری

پیش‌بینی کارشناسان جهانی از کاهش نرخ طلا در هفته جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش‌بینی کارشناسان جهانی از کاهش نرخ طلا در هفته جاری

پیش‌بینی کارشناسان جهانی از کاهش نرخ طلا در هفته جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : کارشناسان جهانی پیش بینی می‌کنند قیمت طلا در هفته جاری با توجه به دلار قوی‌تر شده و مثبت ماندن شاخص‌های سهام کاهش پیدا کند

.
از میان 22 تحلیلگری که در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند، 12 نفر اظهار کردند انتظار دارند طلا در سطح پایین‌تری معامله شود در مقابل هفت نفر افزایش و سه نفر ثابت ماندن قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کردند.
قیمت هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک با 0.8 درصد کاهش، به 1252 دلار رسیده است. معاملات این فلز پنج شنبه گذشته در واکنش سرمایه گذاران به کاهش نرخ‌های بهره بانک مرکزی اروپا با 0.4 درصد صعود، به 1258 دلار رسیده بود در حالیکه دو روز قبل از آن شاهد سقوط به 1240 دلار بود که پایین‌ترین رکورد قیمت این فلز از اواخر ژانویه تاکنون به شمار می‌رود.
قیمت طلا ماه گذشته 3.9 درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه این فلز گرانبها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بوده با اینهمه طلا از ابتدای سال 2014 تاکنون، 4.2 درصد رشد قیمت داشته است.
انتشار آمار اشتغال قوی در آمریکا که نشان می‌دهد همه مشاغلی از دست رفته در بحران مالی احیا شده اند، روند تعدیل محرک‌های مالی بانک مرکزی آمریکا شامل برنامه خرید اوراق قرضه را تقویت خواهد کرد.
بانک مرکزی آمریکا با ادامه روند احیای اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری کشور، از ژانویه تاکنون چهار بار اقدام به کاهش میزان خرید اوراق قرضه کرده است. این بانک در آوریل میزان خرید ماهانه اوراق قرضه را به 45 میلیارد دلار رساند.
طلا سال گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا از آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه خبر داد، 28 درصد نزول کرد و به رشد 12 ساله پیاپی پایان داد.
قیمت‌های طلا در زمان اجرای سیاست پولی آسان معمولا افزایش پیدا می‌کند زیرا سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از تاثیر این برنامه‌ها بر ثروتشان اقدام به خرید طلا برای حفظ دارایی می‌کنند. با اینهمه طلا در زمان اجرای سیاست پولی سخت گیرانه به دشواری می‌تواند سرمایه گذاران را جذب کند.
تحلیلگران بانک فرانسوی سوسیته جنرال در یادداشت جدیدی، پیش بینی کوتاه مدت برای قیمت طلا را افزایش داده اما همچنان نسبت به قیمت میان مدت و بلندمدت این فلز بدبین مانده اند. طبق پیش بینی تحلیلگران این بانک، متوسط قیمت طلا در سال جاری میلادی 1272 دلار در هر اونس خواهد بود اما این فلز سال آینده احتمالا پایین 1200 دلار معامله می‌شود و در سال 2016 زمانیکه بانک مرکزی آمریکا اقدام به افزایش نرخ‌های بهره نماید، احتمالا به پایین هزار دلار سقوط می‌کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |