شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1857 15:07 1393/02/28
پیش بینی بانک‎ UBS ‎از قیمت هفته آینده طلا

پیش بینی بانک‎ UBS ‎از قیمت هفته آینده طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش بینی بانک‎ UBS ‎از قیمت هفته آینده طلا

پیش بینی بانک‎ UBS ‎از قیمت هفته آینده طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی تحت فشار زیادی ناشی از بهبود بخش مسکن آمریکا قرار گرفته است ‎.
‎بولیون ولت، انتشار آمارهای جدید مربوط به بخش مسکن آمریکا تاثیر زیادی بر فشارهای وارد شده به قیمت جهانی طلا داشته است‎.
‎بر اساس این گزارش انتشار خبر مربوط به پیروزی حزب بی جی پی در انتخابات سراسری هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت‎.
‎تحلیلگران بانک یو بی اس سوییس بر این باورند که قیمت طلا در هفته های اخیر تحت تاثیر بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفته و این فشار مانع از افزایش قیمت طلا به واسطه بحران اوکراین شده است‎.
‎بانک یو بی اس پیش بینی کرده است که قیمت طلا در هفته آینده به کمتر از ۱۲۵۰ دلار خواهد رسید. مهمترین عوامل موثر بر کاهش قیمت طلا در ماه آینده افت تقاضای فیزیکی، افزایش ارزش دلار و بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا خواهد بود‎.
‎به اعتقاد کارشناسان یو بی اس تنها عاملی که شاید بتواند موجب افزایش شدید قیمت طلا در هفته های آینده شود گسترش بحران داخلی اوکراین و جنگ داخلی این کشور است‎.‎
مناظره ۲کارشناس درباره روندآتی قیمت طلا
‏ دو کارشناس ارشد اقتصادی در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا آینده نرخ تورم و تحولات قیمت طلا به بحث و مناظره پرداخته اند. هر دو کارشناس اقتصادی از جمله کسانی هستند که به درستی وقوع بحران مسکن در آمریکا را در سال ۲۰۰۷ میلادی پیش بینی کرده بودند‎.
‎‏ "پیتر شیف" رئیس موسسه یورو پاسیفیک کاپیتال و نوریل روبینی استاد دانشگاه نیویورک شرکت کنندگان در این مناظره بودند‎.
‎بر اساس این گزارش پیتر شیف بر این باور است که وضعیت اقتصادی آمریکا همچنان ضعیف خواهد بود و این مساله موجب می شود تا فدرال رزرو سیاست های انبساطی پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره را ادامه دهد و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد‎.
‎فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی چاره ای جز ادامه برنامه خریداری اوراق قرضه و پایین نگه داشتن نرخ بهره ندارد و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود‎.
‎از سوی دیگر روبینی معتقد است، وضعیت اقتصادی آمریکا در نتیجه اجرای سیاست های محرک پولی فدرال رزرو بهبود یافته و اقتصاد آمریکا از پایین بودن نرخ بهره سود می برد. وی پیش بینی کرده است که با توجه به تحولات مثبت اقتصادی آمریکا و پایین بودن نرخ تورم زیر ۲ درصد قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو خواهد شد‎.
‎از جمع بندی اظهارات این دو کارشناس ارشد اقتصادی می توان به این نتیجه رسید که وضعیت اقتصادی آمریکا، نرخ تورم و سیاست های فدرال رزرو تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت‎.
‎برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که در صورت متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو در شرایط کنونی اقتصاد آمریکا بار دیگر با ضعف ساختاری روبرو خواهد شد‎.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |