شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1578 14:53 1393/02/08
پول ها از بازار بورس به بازار طلا آمد

پول ها از بازار بورس به بازار طلا آمد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پول ها از بازار بورس به بازار طلا آمد

پول ها از بازار بورس به بازار طلا آمد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : افزایش تنش ها در اوکراین موجب شده که سرمایه گذاران گریزان از ریسک، پول خود را از بازارهای بورس به بازار طلا منتقل کنند‎.
‎احساس سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا در روزهای اخیر بهبود یافته است. تحلیلگران بانک اچ اس بی سی معتقدند: در حالی که افزایش قیمت ها به بالای ۱۳۰۰ دلار ممکن است به عنوان یک سیگنال مثبت برای بازار طلا تفسیر شود، اما به نظر می رسد که افزایش قیمت های اخیر ناشی از بالا گرفتن تنش های ژئوپلتیک زودگذر باشند ‎.
‎بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، پس از رسیدن به رقم ۱۳۰۶ دلار و ۱۱ سنت در اوایل امروز که بالاترین قیمت از ۱۶ آوریل تاکنون بود، با ۴ دلار افزایش نسبت به جلسه قبل، به ۱۳۰۴ دلار رسید‎.
‎اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذار در بازار طلا از روز ۲۲ آوریل تاکنون شاهد خروج سرمایه نبوده است، هرچند که هیچگونه ورود سرمایه به این صندوق نیز ثبت نشده است‎.
‎از سوی دیگر سرمایه گذاران در مورد افزایش قیمت ها محتاط بودند و گفتند، تنش ها در اوکراین ممکن است کوتاه مدت باشد و خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری موقتا متوقف شده باشد‎.
‎سرمایه گذاران همچنین در انتظار انتشار آمارهای جدید از فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا و نتایج نشست این هفته فدرال رزرو هستند، تا ارزیابی بهتری از وضعیت بازار به دست بیاورند.
طلا هفته را با افزایش قیمت آغاز کرد
به دنبال افزایش تنش در اوکراین و افت شاخص سهام در بازارهای مالی جهان قیمت طلا دیروز دوشنبه بار دیگر با افزایش روبرو شده است، و هر اونس طلا تا ۱۳۰۷ دلار نیز پیش رفت‎.
‎به گزارش رویترز، قیمت طلا که در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه تحت تاثیر تشدید بحران سیاسی اوکراین با افزایش ۱۰ دلاری روبرو شده و به بیش از ۱۳۰۰ دلار رسیده بود امروز دوشنبه نیز با افزایش ۰٫۰۸ درصدی مواجه شد و به بیش از ۱۳۰۳٫۸۰ دلار رسیده است‎.
‎بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز به بالاترین حد خود از ۱۶ آوریل رسیده است. تحولات اوکراین در شرایطی است که کشورهای صنعتی گروه ۷ قصد دارند امروز تحریم های جدیدی را ضد روسیه اعمال کنند‎.
‎پیش بینی می شود با اعلام تحریم های جدید و رشد تقاضا برای خرید طلا قیمت این فلز زرد در بازارهای جهانی با افزایش بیشتری روبرو شود‎.
‎باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته خواستار اتحاد آمریکا و اروپا برای اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری جدید ضد روسیه شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |