سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 1542 14:01 1393/02/07
پرویزیان: نباید به سپرده‌گذاران شوک وارد شود

پرویزیان: نباید به سپرده‌گذاران شوک وارد شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پرویزیان: نباید به سپرده‌گذاران شوک وارد شود

پرویزیان: نباید به سپرده‌گذاران شوک وارد شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایسنا : مدیرعامل بانک سینا تاکید کرد:در تعیین نرخ سود به گونه‌ای عمل کنیم که به سپرده‌گذاران شوک وارد نشود .
کوروش پرویزیان در پاسخ به این که شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و شورای عالی کانون بانک‌های خصوصی در مورد نرخ سود بانکی به چه نتیجه‌ای رسیده‌اند؟ اظهار کرد: از تصمیم اتخاذ شده در این زمینه اطلاعی ندارم اما معتقدم درباره نرخ سود سپرده‌های بانکی نباید به گونه‌ای عمل کنیم که به سپرده گذاران شوک وارد شود.
وی در ادامه با بیان این‌که در تعیین نرخ سود سپرده‌ها گاهی سپرده گذار، گاه سهامداران و برخی مواقع مصرف‌کننده تسهیلات را فراموش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: عدالت حکم می کند که منافع کلیه افراد را در نظر بگیریم.
مدیرعامل بانک سینا به کاهش تورم نقطه به نقطه اشاره و تصریح کرد:‌ اگر سایر عوامل تاثیرگذار در مورد نرخ سود مانند نرخ ارز به این موضوع کمک کند و انتشار اوراق مشارکت نیز صورت بگیرد نرخ سود سپرده‌ها تعدیل خواهد شد.
عضو سابق شورای پول و اعتبار با بیان این‌که اکنون وضعیت سود سپرده‌ها نسبت به اواخر سال گذشته بهتر است، گفت: نرخ بین بانکی به 23 الی 24 درصد رسیده است.
وی با تاکید بر این‌که نباید برای سپرده گذاران شوک ایجاد کنیم تاکید کرد:‌کاهش یکباره نرخ سود سپرده‌ها باعث خروج سپرده‌ها از بانک‌ها می‌شود.
پرویزیان در پاسخ به این که آیا تعیین سقف 21 درصد برای سود سپرده ها در شرایطی که نرخ تورم سال گذشته 34.7 درصد بوده منطقی است گفت: بین تورم و نرخ سود بانکی رابطه یک به یک برقرار نیست وعوامل دیگری نیز در تعیین نرخ سود تاثیرگذار است.
به گفته وی، مکانیزم بازار نرخ سود را تعیین می‌کند و اکنون نرخ سود تا حدودی تعدیل شده است.
پرویزیان با بیان این‌که نرخ تامین مالی اهمیت بالایی دارد و در شرایطی که تولید توان پرداخت تامین مالی و هزینه بالا را ندارد افزایش سود سپرده‌ها و تسهیلات به تنهایی راهگشا نخواهد بود، اظهار کرد: تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی متناسب با نرخ تورم باید زمانی انجام شود که نرخ تورم متعادل باشد و در بازار نیز بین تولید و مصرف تعادل وجود داشته باشد و شرایط رکودی تغییر کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |