چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 19642 17:00 1394/09/03
پرونده بن بست شیده به کمیسیون اصل ۹۰ رفت

پرونده بن بست شیده به کمیسیون اصل ۹۰ رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پرونده بن بست شیده به کمیسیون اصل ۹۰ رفت

پرونده بن بست شیده به کمیسیون اصل ۹۰ رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پیگیری دوباره جهان اقتصاد ازماجرای قفل قدیمی برخانه های کارکنان صنعت هوایی

مهدی زاهدی - چالش کارکنان صنعت هوایی کشور با متولیان وقت این صنعت برسر خانه هایی که قرار بود سرپناهشان باشد همچنان ادامه دارد.

روزنامه جهان اقتصاد در ۹ دی ماه ۱۳۹۳ برای اولین بار با گزارشی تحت عنوان "رنجنامه ساکنان بن بست شیده" به موضوع سرگردانی متقاضیان مسکن بخش حمل و نقل هوایی ورود کرد، اما پس از گذشت ۶ ماه از انتشار این گزارش و پیگیری مستمر نمایندگان متقاضیان، وقتی مسئولان وقت پروژه هیچ پاسخ روشنی به خواسته های آنان ندادند اولین تجمع این مالباختگان در خیابان بهشت تهران و روبروی شورای اسلامی شهر تهران شکل گرفت؛ جهان اقتصاد ۱۵ تیرماه امسال گزارش این تجمع را با عنوان "تجمع ساکنان بن بست شیده در بهشت" منتشر کرد.

با این حال، تمام تلاش های متقاضیان مسکن حمل ونقل هوایی یا به عبارتی ساکنان بن بست شیده به رغم ارایه نامه های فراون به تمامی مسئولان دولتی و قضایی کشورو همچنین طرح شکایت در مراجع قانونی کشور همچنان به نتیجه ای درخور نرسیده است.

به همین دلیل روز سه شنبه حدود ۶۰۰ نفر از متقاضیان با حضور در بهارستان و تجمع در مقابل خانه ملت؛ این بار خواستار رسیدگی به این پرونده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدند.

دو نفر از اعضا شکایتی مبنی بر بروز کلاهبرداری و یا حتی وجود رانت دولتی خطاب به اداره کل تعاون استان تهران به عنوان متولی تعاونی ها در استان تنظیم و ارایه کرده اند که به گفته آنها قول های مساعدی از سوی مدیرکل این اداره برای پیگیری این ماجرا ارایه شده است

تجمع ۶۰۰ نفری ساکنان "بن بست شیده" معروف مقابل مجلس (متقاضیان مسکن سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاههای کشور) در حالی به پایان رسید که حجت الاسلام ابوترابی فرد در گفتگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید خواستار پیگیری موضوع شد و به رئیس کمیسیون اصل نود دستور داد تا این پرونده را رسیدگی کند.

ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه جمعی ۶۰۰ نفره از متقاضیان مسکن از شرکت تعاونی هواپیمایی کشوری در اعتراض به واگذار نشدن واحدهای مسکونی وعده داده شده و بی توجهی ۱۰ ساله مسئولان وقت تعاونی مذکور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

براساس گفته شرکت کنندگان در تجمع شرکت تعاونی مسکن هواپیمای کشوری بیش از ۱۰ سال است از ۳۵۰۰ نفر مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت واحدهای مسکونی پول گرفته اما تاکنون هیج واحدی واگذار نشده پیشرفت کار در طول ۱۰ سال ۶۰ درصد و برخی ۰ بوده است.

آنها معتقدند وزارت راه و مسئولان هواپیمایی کشوری وقت و حتی مسئولان فعلی نیز پاسخگوی ما نیستند. مدیرعامل این شرکت خود از کارمندان هواپیمایی کشوری و جز نیروهای حراست هواپیمایی بوده و تاکنون به فردی پاسخگو نبوده است.

براساس اظهارات یکی از شرکت کنندگان در این تجمع، این تجمع تا ساعت ۱۳ ادامه داشته است و درنهایت ۲ نماینده از این جمع برای صحبت با ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی وارد ساختمان بهارستان شدند.

یکی از مالباختانی که به نمایندگی اعضا برای صحبت با حجت الاسلام ابوترابی فرد رفته بود درباره نتایج این گفتگو به خبرنگار جهان اقتصاد می گوید: نایب رییس مجلس در تماس تلفنی با مدیرعامل شهرهای جدید و وزیر راه و شهرسازی پیگیر مسئله شدند.

وی همچنین تصریح کرد: آقای ابوترابی فرد دست نوشته ای بر روی طومار مالباختگان خطاب به رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نوشت تا این موضوع از سوی این کمیسیون پیگیری کند.

گفتنی است دو نفر از اعضا شکایتی مبنی بر بروز کلاهبرداری و یا حتی وجود رانت دولتی خطاب به اداره کل تعاون استان تهران به عنوان متولی تعاونی ها در استان تنظیم و ارایه کرده اند که به گفته آنها قول های مساعدی از سوی مدیرکل این اداره برای پیگیری این ماجرا ارایه شده است.

شرکت کنندگان در این تجمع در طومار یاد شده متذکر شده اند: ما کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی مدت ۱۱سال است که اقدام به پیش خرید آپارتمان کرده ایم ، براساس تفاهم نامه وزیر مسکن از طریق اختصاص زمین جهت ساخت ۴۵۰۰واحد در پرند و بدنبال آن انتصاب مدیران ارشد مجموعه صنعت به عنوان متولی ساخت متاسفانه پس از ۱۱سال فقط ۴۰۰واحد تحویل اعضا شده است ، لازم به ذکر است که منصوبین سازمان هواپیمایی کشوری تحت عنوان هیات واگذاری ، در نیمه راه هیات واگذاری واحد مسکونی را به شرکت تعاونی خصوصی تبدیل کرده اند ، از طریق تغییر ماهیت و انتقال پولهای ما به تعاونی مذکور و ضعف نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری متاسفانه پولهای ما خرج پروژه های ساخت نشده ، سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی هم پاسخ گوی ما که زیر مجموعه آن هستیم ، نیستند

شایان ذکر است، رضا قدیمی بنابر اظهارات مالباختگان در زمان تشکیل تعاونی مسکن، مسئول پروژه ای بود که بعدها به صورت ناگهانی تغییر نام داد و از عنوان هئیت واگذاری واحد مسکونی در پرند در سال ۱۳۸۷به نام شرکت تعاونی انبوه سازان مسکن حمل و نقل هوایی ( شیده) تبدیل شد



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |