پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 58498 13:40 1396/02/03
پخش زنده مناظرات به انتخاب صحیح‌تر مردم منجر می‌شود

پخش زنده مناظرات به انتخاب صحیح‌تر مردم منجر می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پخش زنده مناظرات به انتخاب صحیح‌تر مردم منجر می‌شود

پخش زنده مناظرات به انتخاب صحیح‌تر مردم منجر می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره ابعاد سالم بودن یک انتخابات در تراز انقلاب اسلامی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان ارتش گفت: سالم بودن انتخابات هم به مجریان انتخابات و هم به کاندیداها مرتبط است. مجریان و ناظران انتخابات باید قانونی عمل کنند و مراقب باشند تخلفی صورت نگیرد و از طرفی کاندیداها نیز باید بر مبنای اخلاق اسلامی و قانون رفتار و تبلیغ کنند تا در جامعه نقار، کینه و دودستگی ایجاد نشود.

تسلیم افراد ردصلاحیت شده در برابر نظر شورای نگهبان تأمین‌کننده بخشی از سلامت انتخابات است

وی ادامه داد: در برخی از انتخابات‌ها که کاندیداها اتهاماتی را به هم می‌زدند دیدیم که وحدت و انسجام جامعه دچار خدشه و آسیب شد. لذا در صورت رعایت این موارد است که یک انتخابات سالم در شأن نظام برگزار می‌شود.

ابراهیمی درباره تأثیر فضای آرام و بدون تنش در کشور پس از اعلام صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و تأثیر آن در برگزاری یک انتخابات سالم و با امنیت گفت: همه افراد شاخص تن به قانون دادند و تسلیم نظر شورای نگهبان شدند و هیچ عکس‌العمل زشتی از سوی هیچ یک از کاندیداها مشاهده نشد و این مسئله خودش بخشی از سلامت انتخابات است و می‌تواند مقدمه‌ای بر یک انتخابات آرام، به دور از تنش و در عین حال رقابتی باشد.

پخش ضبط شده مناظرات در شأن ملت ایران نیست

ابراهیمی درباره نقش پخش زنده مناظرات انتخاباتی در ایجاد فضای مشارکت حداکثری گفت: به عقیده من افرادی که به عنوان نامزد نهایی انتخابات مشخص شده‌اند اخلاقی هستند و اهل جنجال نیستند و رعایت قانون و اصول اخلاقی را خواهند کرد و این یک امتیاز بزرگ است.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: از طرف دیگر پخش ضبط‌شده مناظرات در شأن ملت بزرگ ایران نیست. ملت ما یک ملت بصیر، آگاه و عقلانی است و لذا جامعه‌ای که دارای بلوغ سیاسی و بصیرت لازم است بهتر است که مناظرات به صورت صریح و شفاف برگزار شود و نامزدها سخنان خود را، البته در چارچوب اخلاق و قانون، بگویند و این باعث می‌شود که مردم درک و شناخت بهتری از نامزدها پیدا کنند و انتخاب صحیح‌تری را رقم بزنند.

ابراهیمی عنوان کرد: به عقیده من هیچ نگرانی امنیتی، سیاسی و اجتماعی بابت پخش زنده مناظرات وجود ندارد و نشانه آن همین واکنش معقولانه و قانونی افراد ردصلاحیت شده از سوی شورای نگهبان است.

وی در پایان یادآور شد: جامعه‌ای که از چنین بلوغ و رشد فکری برخوردار است باید بتواند آزادانه انتخاب کند و پخش زنده مناظرات به این انتخاب آزادانه کمک می‌کند و لازمه رشد و بلوغ بیشتر جامعه نیز همین آزاد گذاشتن جامعه در انتخاب افراد است. در حالی که پخش ضبط شده مناظرات باعث جنجال و حرف و حدیث دشمنان ما شده و می‌گویند جمهوری اسلامی سانسور می‌کند و مخالف آزادی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |