پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 14938 15:31 1394/08/04
پای مایکروسافت و آمازون نباید به ایران باز شود!

پای مایکروسافت و آمازون نباید به ایران باز شود!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پای مایکروسافت و آمازون نباید به ایران باز شود!

پای مایکروسافت و آمازون نباید به ایران باز شود!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

واکنش های عجیب به اعلام آمادگی غول های فناوری اطلاعات برای ورود به کشور

گروه تولید- produces@jahaneghtesad.com

در پی اعلام آمادگی ورود مایکروسافت به ایران، برخی جریانات و گروهها به این موضوع واکنش نشان دادند.

جالب ترین واکنش به این اقدام توسط گروهی موسوم به "جبهه انقلاب اسلامی درفضای‌ مجازی" شکل گرفته است که گردانندگان این جبهه معتقدند:" پای مایکروسافت و آمازون نباید به ایران باز شود"!

چند روز پیش مدیرکل توسعه کسب‌و‌کار بین‌الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: غول‌های صنعت ICT اروپا و آمریکا با حضور در پاویون ایران در جیتکس و مذاکره با مقامات خواستار ورود به صنعت ICT ایران شدند.

روح الله استیری با حضور در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس اظهار کرد: تاکنون با شرکت‌های مایکروسافت، اوراکل ، آی‌بی‌ام و جمتو مذاکرات خوبی صورت گرفته و این شرکت‌‌ها برای حضور در صنعت ICT ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

او افزود: البته ما اعلام کردیم ایران علاوه بر اینکه بازار مناسبی برای فروش محصولات این شرکت‌هاست اما هدف ما انتقال تکنولوژی به کشور و سرمایه‌گذاری مشترک است و ایران باید به پایگاه فروش محصولات این شرکت‌ها به منطقه تبدیل شود.

مدیرکل توسعه کسب‌و‌کار بین‌الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری همچنین درباره مذاکره با مایکروسافت گفت: نماینده این شرکت بزرگ آمریکایی با اشاره به همکاری با شرکت‌های پاکستانی در زمینه اعطای لیسانس به محصولات داخلی آن کشور، خواستار آغاز همکاری‌های مشابه با ایرانی‌ها شده است.

وی افزود: مایکروسافت آماده است تا انتقال تکنولوژی از صفر تا صد را به ایران داشته باشد تا محصولات ایرانی تحت لیسانس این شرکت به بازار عرضه شود.

انتشار "آگاهی نامه"!

پس از این اظهارات بود که جبهه انقلاب اسلامی درفضای‌ مجازی با انتشار بیانیه ای که نام آگاهی نامه شماره سه برآن نهاده بود به این موضوع واکنش نشان داد.

در این به اصطلاح آگاهی نامه امده است: دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی نباید زمینه‌ساز ایجاد فعالیت آزاد و بدون محدودیت شرکت‌های آمریکایی مانند eBay،Amazon و Microsoft در جغرافیای ایران شوند.

همان‌گونه که اطلاع دارید، هم‌زمان با پیشرفت فناوری شاهد گذار از عصر اقتصاد و صنعت «انرژی پایه» به اقتصاد و صنعت «اطلاعات‌پایه» هستیم. چنانکه از آن به‌عنوان عصر دانش و فن‌آوری اطلاعات یاد می‌شود و از این‌ روی پیدایش فضای‌مجازی در چند دههٔ اخیر را یکی از بزرگ‌ترین نمادهای تحول جهانی می‌دانند.

رخدادی که تأثیرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در عرصهٔ ملی و بین‌المللی نمود بیشتری پیدا می‌کند.

اما متأسفانه امروز آمریکا با سعهٔ نفوذ اقتصادی‌ای که در تمام دنیا دارد، فقر و گرسنگی و محرومیت را در دنیا ایجاد کرده است و اکنون شواهد و قراین نشان می‌دهد که به اسم توافق هسته‌ای برنامه دارد تا نفوذ اقتصادی خود را در ایران اسلامی توسعه دهد؛ در نتیجه برای صیانت کشور از این خطر بزرگ چشم‌های بینای مسئولین اقتصادی بایستی باز و مواظب باشند که [دشمنان] نفوذ اقتصادی پیدا نکنند زیرا نفوذ دشمن پایهٔ اقتصادِ محکم را متزلزل می‌کند...

لذا مسئولین کشور باید با احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش‌بنیان در فضای‌ مجازی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهبود شرایط کسب‌وکار مرتبط با فناوری‌های مجازی و بهره‌گیری از فرصت‌های اشتغال‌زایی و نیز رونق محتوا، خدمات و تجارت در این عرصه راه نفوذ را به‌طور قاطع بر روی دشمن ببندند و اجازه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان از طریق فضای‌ مجازی نیز ندهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |