پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 31229 21:24 1395/02/07
پایان سالها زیان دهی پست در ایران

پایان سالها زیان دهی پست در ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پایان سالها زیان دهی پست در ایران

پایان سالها زیان دهی پست در ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرعامل پست در پاسخ به جهان اقتصاد عنوان کرد:

پست به زودی ملی می شود

مهدی زاهدی-مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه این شرکت را در ابتدای کار دولت یازدهم با ۳۵۰۰ میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتیم، در پاسخ به خبرنگار جهان اقتصاد درباره ادامه زیان دهی این شرکت گفت: اکنون همه این بدهی‌ها تسویه شده است و در سال ۱۳۹۳ توانستیم با چابک‌سازی مجموعه، کاهش نیرو و ارائه خدمات ارزش افزوده به نقطه سر به سر برسیم و اکنون هم باوجود اینکه صورت‌های مالی سال ۱۳۹۴ قطعی نشده است، اما به طور قطع زیانی نخواهیم داشت. حسین مهری در یک نشست خبری با اعلام اینکه پیش بینی ما برای سال ۱۳۹۵، سود ده شدن این شرکت است ادامه داد: حرکت به سمت جبران زیان انباشته‌ها ادامه دارد. وی به روند اساسنامه تازه شرکت که به تصویب مجلس رسیده است، اشاره کرد و گفت: سال گذشته اساسنامه شرکت به صحن مجلس رفت و بعد از اصلاحاتی در کمیسیون صنایع به تصویب رسید ، در این هفته یا هفته آینده به شورای نگهبان برای تأیید ارسال و سپس ابلاغ می‌شود. مدیرعامل شرکت پست افزود: براساس اساسنامه تازه، شرکت پست تغییر نام به شرکت ملی پست خواهد داد و براساس آنچه در رسالت کاری در نظر گرفته شده است ، بر ارائه خدمات در نقاط دور افتاده و غیربرخوردار تمرکز خواهیم داشت. در واقع سرویس‌های اجباری و تکلیفی خود را علاوه بر فعالیت در استان‌ها ارائه می کنیم ، در حالیکه ممکن است اپراتورهای دیگر پست که فعال می‌شوند چنین الزامی را نداشته باشند. وی اذعان کرد: براساس قانون، بعد از ابلاغ اساسنامه شرکت ملی پست، باید ظرف همان سال اپراتور دوم و بعد سوم پستی هم فعال شود. نظارت بر فعالیت‌های غیرمجاز و تعرفه‌های پستی نیز با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواهد بود.

مذاکره با یونان،اتریش و بلغارستان

وی همچنین  گفت: مذاکره با کشورهای اتریش، بلغارستان، یونان برای توسعه فعالیت ها در حال انجام است و بزودی همکاری های خود را با کشور آلمان گسترش خواهیم داد. مهری به انعقاد قرارداد همکاری با کشورهای عراق، ارمنستان، افغانستان، ترکیه و آذربایجان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این ارتباطات سبب ارتقای مراوده های بین المللی خواهد شد.

رشد ترافیک پستی با آمارهای ساختگی

وی میزان ترافیک قبول شده و ارسال شده مرسوله های پستی در سال گذشته را ۵۷۵ میلیون و ۶۰۸ هزار ترافیک عنوان کرد و گفت: همه این ترافیک به مقاصد داخلی و خارجی در کوتاه ترین زمان ارسال شده که کل ترافیک ثبت شده ۱۰۳ میلیون و ۸۰۰هزار و مابقی غیر ثبتی بوده است. به گفته مهری شرکت پست سال گذشته در مجموع با ۹ درصد کاهش ترافیک پستی مواجه شد به گونه ای که از ۶۳۲ میلیون ترافیک سال ۱۳۹۳ به ۵۷۵ میلیون در سال گذشته رسید. رئیس هیات مدیره شرکت پست شفاف سازی آمار و اطلاعات و کاهش میزان قبوض را از عوامل کاهش ترافیک در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: ۹ خدمت تازه در سال گذشته برغم این کاهش ترافیک رونمایی و وارد شبکه خدمت رسانی پست شده است. معاون وزیر ارتباطات در ارتباط با برنامه‌های این شرکت برای جلوگیری از کاهش ترافیک پستی که سال گذشته به ۹ درصد رسید، گفت: قبل از اینکه پای مبادله های الکترونیکی به میدان باز شود، توزیع قبوض و تمبر هم جزو ترافیک پست به حساب می‌آمد. باوجود این، آمارهای جهانی هم نشان می‌دهد ترافیک پست‌ نامه‌ها در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ به ترتیب ۳٫۵ و ۲٫۵ درصد کاهش داشته است.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |