جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 81574 11:14 1397/02/19
پازوکی:دولت اولویت‌های ارزی خود را در شرایط تازه مشخص کند

پازوکی:دولت اولویت‌های ارزی خود را در شرایط تازه مشخص کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پازوکی:دولت اولویت‌های ارزی خود را در شرایط تازه مشخص کند

پازوکی:دولت اولویت‌های ارزی خود را در شرایط تازه مشخص کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری خبرآنلاین نوشت: یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت می تواند با بازنگری در سیاست‌های اقتصادی در داخل و در هماهنگی با وزارت خارجه برای تحکیم روابط تجاری با کشورهایی که از ایران حمایت می کنند، از تهدیدهای آمریکا مصون بماند.

مهدی پازوکی با تاکید بر اینکه براساس اعلام نظرسنجی موسسات معتبر آمریکایی فضای عمومی جامعه آمریکا مخالف سیاست های دولت ترامپ درباره خروج از برجام است، اظهارداشت: اینکه جامعه آمریکا همراه با ترامپ و سیاست هایش نیست،به نفع ماست و از سویی موضع اتحادیه اروپا در قبال این تصمیم مخالفت بود،از همین پیشنهاد من این است که مذاکره با اتحادیه اروپا خصوصا آلمان که اولین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپاست،در بالاترین سطح ادامه یابد.

او افزود: در جهان کشورهای زیادی هستند که صدای ما را می شنوند.من عاجزانه استدعا دارم که دولت آقای روحانی از چهره های بین المللی کمک بگیرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ولیعهد عربستان در ماههای گذشته با لابی گری تلاش کرد که حتی شرکای خارجی ما را در شرق آسیا تطمیع کند،گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد از سیاست خارجی در جهان بر مبنای لابی گری است.بنابراین تعامل با شرکای تجاری باید افزایش یابد و سیاست دولت باید گسترش تعامل با کشورهای اروپایی که مراودات کمتری داریم،متمرکز شود.

او افزود: در بخش سیاست‌های اقتصادی دولت باید انظباط اقتصادی به شدت در دستور کار قرار بگیرد.دولت اولویت‌های ارزی خود را مشخص کند.

این استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نقش قوه قضاییه در مقابله با فساد نیز گفت: قوه قضاییه می تواند در تعامل ایران با جهان در زمینه برقراری امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد نقش موثری داشته باشد.

او اضافه کرد: اگر سیاست های اقتصادی مبتنی بر انضباط پولی،مالی و بودجه ای در همه بخش های اقتصاد اجرایی کند،نه تنها چرخ اقتصاد می چرخد،بلکه مشکلی بابت تحریم ها ایجاد نخواهد شد.

به گفته وی افکار عمومی دنیا مخالف با تصمیم ترامپ است و از این فرصت می توان برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای منطقه و اروپا بهره برد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |