جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3532 12:49 1393/04/28
وقتی جامعه "جوان" را لایک نمی‌کند

وقتی جامعه "جوان" را لایک نمی‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وقتی جامعه "جوان" را لایک نمی‌کند

وقتی جامعه "جوان" را لایک نمی‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک جامعه شناس با بیان اینکه جامعه جوانان را نمی‌پذیرد و همین امر دو نتیجه نامطلوب در پی دارد، گفت: یکی از آنها پناه بردن جوانان به شبکه‌های اجتماعی است و در واقع آنان لایک‌هایی را که از جامعه نمی‌توانند بگیرند در محیط مجازی پیدا می‌کنند.
دکتر امیرمحمود حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از پیامدهای دیگر نپذیرفتن جوانان در جامعه، کاهش فعالیت‌های داوطلبانه است. این فعالیت‌ها در کشور در ارتباط با جوانان به حداقل رسیده است، این در حالیست که فعالیت‌های داوطلبانه نشان دهنده عرق فرد به جامعه خود است و در این شرایط باید تلاش کنیم شوق خدمات داوطلبانه را در جوانان به وجود آوریم.
وی تصریح کرد: سبک زندگی در حال حاضر تغییر کرده است و جوانان با سبک زندگی سنتی نمی‌توانند نیازهای خود را رفع کنند و از سوی دیگر شرایط و امکانات لازم برای زندگی مدرن را ندارند.
حریرچی با بیان اینکه یکی از عمده ترین چالش‌های کنونی مواد مخدر است، اظهار کرد: برخی جوانان سوء مصرف داروهای مخدر را ادامه می‌دهند و پس از مدتی به مواد مخدر صنعتی معتاد می‌شوند. این وضعیت ناشی از نبود شور زندگی در جوانان است. خانواده‌هایی که این جوانان تشکیل می‌دهند نیز دوام زیادی ندارد، از سوی دیگر هم آنان به فرزندآوری علاقه‌ای ندارند.
این جامعه شناس تصریح کرد: هنگامی که جوانی نسبت به آینده ناامید باشد تعهدش نسبت به خود، همسر و فرزندش به حداقل می‌رسد و نسبت به جامعه احساس تعهد نمی‌کند.
وی با بیان اینکه جوانان در حال حاضر اضطراب‌ها و نگرانی‌های مختلفی را تجربه می‌کنند، اظهارکرد: این وضعیت موجب می‌شود که آنها نسبت به آینده امیدی نداشته باشند در نتیجه به رفتارهای پرخطر پناه ببرند که چنین رفتارهایی زندگی، جسم و روان جوان را به خطر می‌اندازد.
حریرچی در پایان با اشاره به افزایش توقعات در جامعه اظهار کرد: از دهه ۷۰ نوعی اشرافیت در کشور به مرور حاکم شد که این وضعیت زندگی همه افراد به ویژه جوانان را به مخاطره انداخته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |