جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 52691 18:46 1395/11/09
وعده ورود خودروهای یورو۵ در سال ۱۳۹۶

وعده ورود خودروهای یورو۵ در سال ۱۳۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وعده ورود خودروهای یورو۵ در سال ۱۳۹۶

وعده ورود خودروهای یورو۵ در سال ۱۳۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گزارش جهان اقتصاد ازمراسم نوسازی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده

مذاکره ایران خودرو با بنز برای امضای پنج قرارداد

مهدی زاهدی-مراسم نوسازی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده روزشنبه با حضور مقامات کشور در ساختمان ساپکوی گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد. در این مراسم که با شعار«هوای پاک» برگزار شد علاوه بر مسئولان صنعتی  و اقتصادی کشور، معصومه ابتکار و برخی نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند. از نکات قابل توجه درمیان اظهارات سخنرانان این مراسم، اظهارنظر صریح رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بود که خطاب به وزیرصنعت گفت:پیشازاین اعلام کردید که توان تولید خودرو یورو۶ را دارید، تولید این خودرو پیش کش، حداقل خودروی یورو ۵ تولید کنید. پس از این اظهارنظر علی محمد شاعری بود که وزیرصنعت در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه قول می‌دهیم سال آینده خودروهای جدید با استاندارد یورو۵ را به بازار عرضه کنیم، گفت: قراردادهای جدید منعقد شده با خودروسازان خارجی برای تولید خودرو با استاندارد یورو۵ و یورو۶ هدف‌گذاری شده است. محمدرضا نعمت زاده البته خبرهای دیگری نیز داشت، او با اشاره به انعقاد قرارداد با ۲ موسسه تحقیقاتی و طراحی موتورهای پیشرفته اروپایی، گفت: موتورهای ۳ سیلندر کم مصرف با قدرت تا ۱۶۰ اسب بخار در این قراردادها مدنظر بوده است. وی با اشاره به انعقاد قرارداد ایران خودرو با یک شرکت آلمانی و سایپا با یک شرکت اتریشی در این زمینه گفت: این قراردادها تا ۲ سال آینده به نتیجه می‌رسند. وی همچنین با اشاره به همکاری صنعت خودروی ایران با موتورسازان دیزلی دنیا گفت: تولید اتوبوس و کامیون با استاندارد یورو۵ و یا استاندارد یورو۴ به اضافه فیلتر ذرات شروع شده و این خودروها به بازار عرضه خواهند شد. وی با بیان اینکه در چین برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی ۱۶ هزار دلار یارانه پرداخت می‌شود، گفت: برای موفقیت در این زمینه باید یک مسیر ۵ ساله را طی کنیم. وی در پایان گفت: گاهی می‌گویند چرا خودروها این‌همه کشته در جاده‌ها می‌دهند، این افراد را رانندگان می‌کشند نه خودروها. وزیر صنعت ادامه داد: گاهی راننده خواب آلود است یا آجیل می خورد، رادیو تنظیم می‌کند و یا با بچه اش سرگرم است و در نهایت منجر به حادثه می‌شود! محمدرضا نعمت‌زاده اظهارداشت: برای نوسازی وانت‌ها، اتوبوس‌، کامیون و کامیونت‌های فرسوده تصمیماتی داریم که بعضی از آنها هنوز اجرایی نشده‌اند. وی ادامه داد: از معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم که طی یک هفته آینده جلسه‌ای را برای جایگزینی وانت‌ها و اتوبوس‌های فرسوده برگزار کنند.

خودروها متهم اصلی آلایندگی هوا در تهران

معاون اجرایی رییس جمهوری هم در این مراسم گفت: مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد آلاینده‌های متحرک نقش اصلی را در آلایندگی هوای تهران دارد. محمد شریعتمداری اظهار کرد: مسوولیت حفاظت از محیط زیست و هوای پاک مسوولیت تک‌تک مردم ایران و همچنین دولت و سایر قواست. وی با بیان اینکه بخش مقدماتی مطالعه جامع در زمینه آلاینده‌های عمده پایتخت انجام شده است خاطرنشان کرد: در نتیجه برای اولین بار فهمیدیم مهم‌ترین آلاینده‌سازها در کشور چیست؟ وی ادامه داد: در آلاینده‌سازهای متحرک نیز حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از عوامل مهم شناخته شد که به همین دلیل نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید مورد توجه قرار گیرد. او افزود: در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بانک‌ها پرداخت ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار را برای تعمین و نوسازی خودروهای سنگین تعهد کرده‌اند.

کاهش بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در کلانشهرها

معصومه ابتکار هم اظهار کرد: در سال جاری ۱۷۷ روز هوای سالم و پاک داشته‌ایم.وی با بیان اینکه در اصفهان، تعداد روزهای سالم و پاک در سال ۹۵ سه برابر سال ۹۲ بوده است، خاطرنشان کرد: امروز خودرو و سوخت یورو ۴ در کشور عرضه می‌شود و بر این اساس انتظار داریم این استانداردها نیز ارتقا یابد. وی افزود: حذف بنزین‌های آلوده پتروشیمی و جایگزین آن با بنزین یورو ۴ از دستاوردهای بزرگ وزارت نفت بوده است. معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز فقط موتورسیکلت‌های انژکتوری در کشور تولید می‌شود تصریح کرد: امیدواریم به سمت تولید خودرو و موتورهای هیبریدی و برقی نیز حرکت کنیم. وی افزود: ایران دیگر ظرفیت تخریب محیط زیست را ندارد و باید با همکاری تمام قوا در راستای اجرای سیاست‌های محیط زیستی حرکت کنیم.

کیفیت بنزین باید اصلاح شود

عزیزاکبریان هم اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که هم حمایت از تولید و صنعت و هم حمایت از هوای پاک و جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها را همزمان داشته باشیم. رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بهترین خودروهای خارجی با استاندارد آلایندگی یورو ۶ را وارد کنیم، با کیفیت فعلی بنزین آلایندگی آن در حد استاندارد یورو صفر است. وی با بیان این‌که به عنوان مثال مجتمع مس خاتون آباد به محیط زیست منطقه خود آسیب زده است، خاطر نشان کرد: دیگر نباید در تهران موتورسیکلت‌های کاربراتوری داشته باشیم زیرا آلایندگی آنها بسیار زیاد است. رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکایی‌ها با ما دشمن هستند و هر آن ممکن است حرکتی انجام دهند که به شرایط قبل از برجام بازگردیم. اکبریان افزود: ما باید از فرصت‌های ایجاد شده ناشی از اجرایی‌شدن برجام استفاده کنیم، در حالی که هم‌اکنون آن را تبدیل به عاملی برای دعوای داخلی کرده‌ایم که کار درستی نیست. وی تصریح کرد: معضل بیکاری نیز بسیار مهم است و باید به سرعت برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

ایران خوردرو و بنز پنج قرارداد را نهایی کردند

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو هم درحاشیه این مراسم از مذاکره این شرکت با بنز آلمان برای امضای پنج قرارداد خبر داد و گفت: تاکنون سه قرارداد امضا و ۲ قرارداد نیز نهایی شده است که بعد از امضای هر پنج قرارداد، جزئیات آن اطلاع رسانی می شود. هاشم یکه زارع در جمع خبرنگاران افزود: با اجرایی شدن برجام، ایران خودرو توانست با شرکای خارجی خود قراردادهای خوبی را منعقد کند؛ قرارداد با پژو منعقد شد و در حال مذاکره با بنز هستیم. وی اضافه کرد: در تولید با برند ایران خودرو توانسته ایم قرارداد ساخت موتورهای سه سیلندر را با شرکای خارجی خود نهایی کنیم؛ علاوه براین، یک ماه دیگر در نمایشگاه بین المللی خودرو یک خبر خوب درباره توسعه محصولات داخلی اعلام خواهیم کرد. مدیرعامل ایران خودرو افزود: در الجزایر با مشارکت یکی از شرکت های الجزایری یک خط تولید خودروسازی در حال ساخت است که بعد از یک سال، تولید محصولات ایران خودرو در الجزایر شروع می شود؛ این روند در چند کشور دیگر نیز ادامه دارد. مدیرعامل ایران خودرو در مورد همکاری های این شرکت با پژو نیز گفت: براساس وعده داده شده، خودروی پژو ۲۰۰۸ اسفندماه امسال از خط تولید خارج می شود و پس از آن ، دو خودروی ۳۰۱ و ۲۰۸ به تولید خواهد رسید.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |