جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 39902 17:48 1395/06/16
وعده دو ساله برای تولید محصول کاملا ایرانی سایپا

وعده دو ساله برای تولید محصول کاملا ایرانی سایپا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وعده دو ساله برای تولید محصول کاملا ایرانی سایپا

وعده دو ساله برای تولید محصول کاملا ایرانی سایپا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دومین رونمایی پسابرجام به نام شاسی بلند رنو وپارس خودرو ۵۲ میلیونی رقم خورد

مهدی زاهدی-شرکت خودرو سازی پارس خودرو از شرکت های تابع گروه خودروسازی سایپا روزسه شنبه مدل جدید خودرو با نام «ساندرو استپ وی» (sander stepway) را رونمایی کرد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درحاشیه رونمایی از خودرو ساندرو استپ وی در جمع خبرنگاران گفت: این خودرو پیش از این در کلاس پایین تر به صورت ساندرو و تندر۹۰ عرضه شده بود. پس از استقبال از آنها تصمیم بر این شد خودرو در کلاس کراس اوور نیز تولید و وارد بازار شود. «مهدی جمالی» ابراز امیدواری کرد با توجه به قیمت و کیفیت ساندرو استپ وی، امسال ۲۰ هزار دستگاه وارد بازار شود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برنامه ریزی سایپا بر این است که تا دو سال آینده سالیانه دستکم یک محصول کاملا داخلی تولید و پس از آن هر ساله دو محصول تولید و به بازار عرضه شود.

چهار قرارداد بین المللی جدید آماده امضا

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) هم در حاشیه این مراسم گفت: تا پایان سال جاری چهار قرارداد جدید با خودرو سازان خارجی به امضا می رسد. منصور معظمی افزود: خودروسازان خارجی به شرطی می توانند وارد ایران شوند که علاوه بر استفاده از توان قطعه سازان داخلی، محصولات خود را صادر کنند.وی تاکید کرد: شرکت هایی چون پژو و سیتروئن باید ۳۰ تا ۴۰ درصد خودروهای تولیدی در ایران را صادر کنند. وی به تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در پنج ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: گروه خودروسازی سایپا در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه، ۲۵ درصد افزایش تولید داشته است. معاون وزیر صنعت اضافه کرد: رونمایی از خودرو ساندرو استپ وی دومین رونمایی خودرو پس از برجام است و به زودی محصول دیگری نیز رونمایی خواهد شد.

محصول جدید نیسان در راه است

مدیرعامل شرکت پارس خودرو هم در این مراسم گفت: مدل های جدید خودروهای رنو و نیسان به زودی در ایران تولید و معرفی خواهد شد. ناصر آقامحمدی افزود: در حال مذاکره برای تولید محصول جدید نیسان هستیم و مذاکرات به طور جدی ادامه دارد.مدیر عامل پارس خودرو در ارتباط با احتمال تولید مجدد خودروی نیسان قشقایی در ایران گفت: تولید این خودرو به دلیل تحریم ها متوقف شده بود که تولید مجدد آن، یکی از محورهای مذاکرات است. وی در سخنرانی مراسم رونمایی این خودرو نیز گفت: سال های گذشته سال هایی سخت برای صنعت خودروسازی ایران بود؛ از یک طرف تحریم را پیش رو داشتیم و از طرف دیگر رکودی سنگین در بازار حاکم بود؛ هم اکنون این دوران را پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم شاهد رونق در صنعت خودرو باشیم. وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته تولید روزانه ۸۳۰ دستگاه خودرو را در پارس خودرو تجربه کرده ایم، گفت: پیش بینی می شود حجم فروش خودرو نسبت به سال گذشته ۲٫۵ برابر افزایش یابد. وی افزود: مقرر شده است با همکارانمان در شرکت رنو برنامه جامعی برای پارس خودرو تدارک ببینیم. رنو همکار استراتژیک ما است و در زمانی نه چندان دور نسبت به معرفی مدل های جدید از شرکت رنو و نیسان اقدام خواهیم کرد.

قیمت رنو کوئید در ایران هنوز مشخص نشده است

مدیر عامل رنو پارس نیز در حاشیه این مراسم از تولید رنو کوئید در ایران خبر داد و گفت: تولید این خودرو قطعی شده است اما هنوز مشخص نیست این خودرو از طریق کدام شریک تجاری رنو در ایران تولید شود. «پیمان کارگر» قیمت خودرو رنو کوئید تولیدی در برزیل را ۶ هزار یورو و در هند چهار هزار و ۵۰۰ یورو اعلام کرد و گفت که هنوز قیمت عرضه این محصول در ایران مشخص نیست.مدیر عامل رنو پارس افزود: از دو سال گذشته شرکت رنو تصمیم گرفته است هر سال یک خودرو به بازار ایران معرفی کند. گفتنی است،حجم موتور و حداکثر قدرت این خودرو مشابه مدل «ساندرو هاچ بک» است اما نزدیک به ۵٠ کیلوگرم به وزن و به ترتیب دو، هفت و ۵٠ میلی متر به طول، عرض و ارتفاع این خودرو اضافه شده است. وزن آن در مدل های گیربکس دستی ١١۵٨ و اتوماتیک ١١٩٣ کیلوگرم، مصرف سوخت آن در حالت سیکل ترکیبی در خودروهای اتوماتیک و دستی به ترتیب هشت و ۶.٧ لیتر در هر ١٠٠ کیلومتر است.قیمت این خودرو در حالت دنده دستی ۴۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و دنده اتوماتیک آن ۵۲۵ میلیون ریال اعلام شده است.این خودرو قرار است با رنگ های سفید، مشکی، قرمز، آبی، خاکستری و نخودی تولید و به بازار عرضه شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |