پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 7026 09:17 1393/08/28
وزیر نیرو هشدار داد: نشست زمین ساختمان‌های تهران را تهدید می‌کند

وزیر نیرو هشدار داد: نشست زمین ساختمان‌های تهران را تهدید می‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزیر نیرو هشدار داد: نشست زمین ساختمان‌های تهران را تهدید می‌کند

وزیر نیرو هشدار داد: نشست زمین ساختمان‌های تهران را تهدید می‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: وزیر نیرو گفت: با چالش نشست زمین در دشت تهران مواجه شده ایم که اگر این چالش کنترل نشود خطرات زیادی را برای زیرساختها و ساختمانهای تهران به وجود خواهد آورد

حمید چیت چیان در همایش مدیریت منابع و مصارف آب اظهار داشت: میزان روان آبهای رودخانه های کشور تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافته و میزن آب تجدیدشونده در ایران از ۱۳۰ میلیاردمترمکعب در گذشته به زیر ۱۲۰ میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی افزود: بیش از نیمی از دشت های کشور دارای بیلان منفی است و این وضعیت نگران کننده ای را برای آینده حیات جوامع در این نقاط ایجاد کرده است.

وزیر نیرو با بیان "بارزترین مشکل تأمین آب شرب را در البرز مرکزی و پایتخت شاهد هستیم"، گفت: بیش از ۱۷٫۵ میلیون نفر در ۳ استان تهران، البرز و قزوین ساکن هستند که از نظر تأمین آب شرب در محدودیت هستند.

وی ادامه داد: مهمترین چالش این منطقه، تمرکز جمعیت است که علی رغم انجام برخی کارها نتوانسته ایم در کنترل تمرکز جمعیت موفق باشیم و هر روز به جمعیت ساکن در این منطقه اضافه می شود.

وی افزود: برداشت از منابع زیرزمینی آب به شدت بی رویه بوده و با چالش نشست زمین در دشت تهران مواجه شده ایم که اگر این چالش کنترل نشود خطرات زیادی را برای زیرساختها و ساختمانهای تهران به وجود خواهد آمد.

وزیر نیرو از افزایش روزافزون آلودگی منابع آب کشور از فاضلاب شهری، صنعتی و کشاورزی خبر داد و گفت: با آلوده شدن منابع آب زیرزمینی، بسیاری از چاههای تهران دیگر امکان استفاده برای آب شرب را ندارد.

وی ادامه داد: فرسوده بودن تأسیسات آبرسانی و توزیع آب از مشکلات دیگر است که به خصوص در کلانشهرها در وضعیت هشداردهنده ای قرار دارد چرا که برخی تأسیسات انتقال آب در شهرهای بزرگ ما بیش از ۴۰ تا ۵۰ سال از عمرشان می گذرد.

این عضو کابینه دولت با بیان "هنوز در زمینه جداسازی سامانه آب شرب و بهداشتی هیچ وضعیت واضح و رونشی حاصل نشده"، اذعان داشت: برخی از کارشناسان پا را فراتر گذاشته و پیشنهاد وجود سامانه سوم را برای آبیاری فضای سبز و شستن زمین ارائه داده اند که هنوز سوالات زیادی در خصوص نحوه اجرای جداسازی سامانه ها به خصوص در شبکه های محلی وجود دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |