پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 7516 15:30 1393/09/08
وزیر بهداشت:  لباس سپید طبابت را آلوده به حاشیه سازی‌ها نکنیم

وزیر بهداشت: لباس سپید طبابت را آلوده به حاشیه سازی‌ها نکنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزیر بهداشت:  لباس سپید طبابت را آلوده به حاشیه سازی‌ها نکنیم

وزیر بهداشت: لباس سپید طبابت را آلوده به حاشیه سازی‌ها نکنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر بهداشت ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت را مهم‌ترین گام طرح تحول نظام سلامت خواند و تاکید کرد: باید مراقب باشیم انتقاداتی که از سوی گروه‌های مختلف مطرح می‌شود منجر به تخریب اعتماد بین پزشک و بیمار نگردد و لباس سپید طبابت که مردم به آن باور و اعتماد دارند، آلوده به حاشیه سازی‌ها نشود.

به گزارش ایسنا ، دکتر سیدحسن هاشمی روز گذشته در مطلبی که با عنوان «لباس سپید طبابت را آلوده به حاشیه سازی‌ها نکنیم» در وب سایت شخصی خود آورده است:« امروز فرصتی دست داد تا از تریبون نماز جمعه تهران چند دقیقه‌ای با مردم عزیز و شریف ایران صحبت کنم.

پیش از ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های همکارانم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازم دیدم یک بار دیگر بر لزوم اتحاد، وفاق، همدلی و رعایت اخلاق در همه عرصه‌ها تاکید کنم. چون باور دارم این‌ها و سایر مکارم اخلاقی ضامن موفقیت ما را در زندگی شخصی و اجتماعی است و می‌تواند ما را به اهداف‌مان برساند. این مسیر تنها راه برون رفت از بسیاری مشکلات کشور هم هست.

امروز یک بار دیگر خدای بزرگ را شکر کردم که مسئله سلامت در دولت یازدهم جزء اولویت‌های نخست قرار دارد و با حمایت شخص رییس جمهور و نمایندگان مردم توانستیم بخشی از مشکلات بهداشت و درمان مردم را حل کنیم. خوشحالم که ٣٠٠ قلم داروی کمیاب در هنگام شروع به کار دولت یازدهم، امروز به کمتر از ٣٠ قلم رسیده است. در حالی که در ابتدای کار دولت با بحران دارو، هم در زمینه قیمت و هم کمبود آن بویژه برای بیماران صعب‌العلاج مواجه بودیم که با تلاش گسترده مدیران و کارشناسان و اختصاص ٢ هزار میلیارد تومان، این مشکل حل شد. البته این بدان معنا نیست که حالا دیگر مشکل نداریم، بخش عمده‌ای از مشکلات برطرف شده ولی همچنان به مسیر حمایتی دولت و مجلس نیازمندیم.

امروز خشنود بودم که با لطف الهی می‌توانم به مردم بگویم، برای نخستین بار در طول تاریخ، همه ایرانیان بیمه شده‌اند. بیش از هفت میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفته‌اند و برای اولین بار در روستاها و مناطق محروم، مکمل‌های دارویی و ویتامین‌ها برای مادران باردار و شیرخواران توزیع شده است. واکسن جدید پنج گانه به خدمات بهداشتی پیوسته و در ادامه اجرای بسته بهداشت طرح تحول سلامت، واکسن‌های جدید دیگری به برنامه ایمن‌سازی اضافه خواهد شد. ۵هزار پزشک هم به مناطق محروم فرستاده شده‌اند.

البته امروز یکی از مشکلات ما کمبود تخت به‌ خصوص در بخش سوختگی و روانی است که با توجه به مشکلات اعتباری موجود، امیدواریم با کمک خیرین و بخش خصوصی در آینده شاهد تاسیس بیمارستان‌های زنجیره‌ای برای رفع این کاستی‌ها باشیم.

امروز همچنین با افتخار از جامعه پزشکی به‌عنوان افتخارآفرینان کشور که همواره در صف نخست خدمت در حوزه سلامت هستند، یاد کردم و گفتم گام سوم طرح تحول نظام سلامت که همان اجرای عدالت نسبی در ارزش‌گذاری خدمات و تعیین تعرفه‌ها است از مهم‌ترین گام‌های این طرح ملی می‌باشد؛ پس باید مراقب باشیم انتقاداتی که از سوی گروه‌های مختلف مطرح می‌شود منجر به تخریب اعتماد بین پزشک و بیمار نگردد و لباس سپید طبابت که مردم به آن باور و اعتماد دارند، آلوده به حاشیه سازی‌ها نشود.

از خداوند قادر و مهربان می‌خواهم به من و همکارانم کمک کند این راه را استوار و محکم ادامه دهیم و بتوانیم آن چه در توان داریم برای خدمت به این مردم شریف به کار گیریم



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |