جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2806 11:11 1393/04/07
وزير کشور: نظام توزيع منابع کشور معيوب است

وزير کشور: نظام توزيع منابع کشور معيوب است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزير کشور: نظام توزيع منابع کشور معيوب است

وزير کشور: نظام توزيع منابع کشور معيوب است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزير کشور نظام تخصيص و توزيع منابع کشور را معيوب دانست

.به گزارش ايسنا ، دکتر رحماني فضلي در جلسه شوراي اداري استان کرمانشاه که روز شنبه (هفتم تير) در سالن شهداي دولت استانداري کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نظام تخصيص و توزيع منابع کشور کاملا معيوب است و به اين دليل عدم توازن در توسعه کشور به وضوح ديده مي شود.
وي ادامه داد: سالهاست که بر اساس جمعيت و فعاليت، توسعه را در کشور انجام داده ايم که اين وضعيت شرايط نامناسبي را در توسعه کشور به وجود آورده است.
وي ادامه داد: 100 ميليارد دلار در سال درآمد داشته ايم، اما بهره وري ما منفي 1.8 درصد است، در حاليکه بر اساس برنامه بالاي سه درصد بود.
وزير کشور خاطر نشان کرد: رشد اقتصادي کشور نيز در سال 91 منفي 6.2 درصد بود.
وي با بيان اين که زمان انجام پروژه ها در کشور بسيار طولاني است، گفت: سال گذشته در کل کشور فقط 22 هزار ميليارد تومان تخصيص بودجه عمراني داشتيم، در حاليکه براي اتمام پروژه هاي نيمه تمام کرمانشاه که بالغ بر پنج هزار پروژه است به 20 هزار ميليارد تومان بودجه نياز داريم. يعني برابر کل بودجه عمراني کشور و همه اين مشکلات بر مي گردد به ساختار غلط برنامه ريزي کشور.
رحماني فضلي تصريح کرد: دليل اين همه مشکلات آن است که ما دچار يک عقب ماندگي تاريخي هستيم، يعني زماني که اروپا پيشرفت صنعتي داشت، ما در اينجا شاهانمان در حرم سرا به سر مي بردند.
وي افزود: جهت گيري دولت اين است که براي جبران عدم توازنا و تعادل و توسعه مناطق کار کنيم و در تلاشيم که در اين راه از پتانسيل ها و توانمنديهاي منطقه اي استفاده کنيم.
وي اظهار کرد: مي توان ظرف پنج سال کاري کرد که کرمانشاه بتواند خودش بودجه ساليانه خود را تامين کند و منتظر بودجه ملي نباشد و با توجه به توانايي ها و پتانسيل هايي که اين استان دارد اين مهم شدني است.
وي تاکيد کرد: با اين روش‌هاي فعلي اگر بخواهيم کارهايمان را پيش ببريم به جايي نخواهيم رسيد.
وي با اشاره به جهت گيري‌هاي برنامه ششم توسعه، گفت: اصول اوليه برنامه ششم توسعه مبتني بر آمايش سرزمين است و رفتن به سوي آنکه همه مناطق کشور فعال شوند.
وي تاکيد کرد: استان کرمانشاه پتانسيل‌هاي بسيار بالايي دارد و همچنين مديران خوب و توانمندي دارد، لذا بايد دست به دست هم دهيم تا بتوانيم مشکلات اين استان را مرتفع کنيم.
وي تاکيد کرد: نگاه ما اين است که بازارچه هاي مرزي بايد تقويت شوند و بازارچه پرويزخان نيازمند ساماندهي است.
وي همچنين در زمينه اعزام زائر از مرز خسروي گفت: تاکنون بارها پيگير اعزام کاروان‌هاي زيارتي عتبات عاليات از مرز خسروي بوده ايم، ما با توجه به عدم امنيتي که در آنسوي مرز خسروي وجود دارد امکان تردد کاروان‌ها از اين مسير ميسر نبوده و اکنون نيز که وضعيت امنيتي در آن سوي مرز بدتر شده و فعلا امکان اعزام زائر از خسروي وجود ندارد، اما بايد با تدابيري براي سرمايه گذاران قصرشيريني که سالهاست اقدام به ساخت هتل و ديگر موارد زيرساختي کرده اند، انديشيده شود.
وي همچنين با اشاره به مشکل سرقت در استان کرمانشاه، گفت: قرارگاه نيروي انتظامي در رابطه با سرقت بايد فعال شود و اگر لازم هم شد نيروي انتظامي از بسيج نيز براي مقابله با سرقت استفاده کند.
وزير کشور در مورد انتصاب پست‌هاي مديريتي در استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: تلاش ما اين است که نيروهايي را در استان‌ها به کار گيريم که به دور از افراط باشند و تلاششان حل مشکلات مردم و جذب سرمايه گذار باشد.

وي تاکيد کرد: مرجع تشخيص ما در حوزه رفتار سياسي، امنيتي و اخلاقي مديران، وزارت اطلاعات است و هر کسي براي پستهاي مديريتي از سوي وزارت اطلاعات تاييد شود، ديگر هيچ کسي حق ندارد مهر يا برچسبي به پيشاني او بگذارد.
رحماني فضلي افزود: بايد خارج از مسائل سياسي و شخصي به دنبال حل مشکلات استان باشيم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |