جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 57762 18:37 1396/01/25
ورود هواپیماهای ایتالیایی به آسمان ایران هم قطعی شد

ورود هواپیماهای ایتالیایی به آسمان ایران هم قطعی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ورود هواپیماهای ایتالیایی به آسمان ایران هم قطعی شد

ورود هواپیماهای ایتالیایی به آسمان ایران هم قطعی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

قرارداد رسمی خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR امضا شد

گروه امورزیربنایی-روز پنجشنبه قرارداد خرید ۲۰ فروند ATR در حضور مقامات صنعت هوایی دو کشور و خبرنگاران به امضای فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و شرر مدیرعامل شرکت ATR رسید. به گزارش جهان اقتصاد، بر اساس اعلام فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما این قرارداد به ایران اجازه می‌دهد که در صورت تفاهم با کمپانی ATR علاوه بر ۲۰ فروند خریداری شده ۲۰ فروند هواپیمای دیگر از همین مدل خریداری و وارد کشور شود.

امکان خرید ۴۰ هواپیما در قرارداد قید شد

پرورش در این مراسم اعلام کرد: اکنون چهار فروند از هواپیماهای ATR آماده تحویل به ایران است که پس از انجام مراحل تست تا یک ماه دیگر وارد ایران می‌شود. وی گفت: پنج فروند دیگر از این هواپیماها تا پایان سال ۲۰۱۷ به ایران منتقل می‌شود. بر این اساس ایران تا پایان سال صاحب ۹ فروند هواپیمای کوچک منطقه‌ای خواهد شد. وی افزود: این قرارداد به ایران اجازه می‌دهد که در صورت تفاهم با کمپانی ATR علاوه بر ۲۰ فروند خریداری شده ۲۰ فروند هواپیمای دیگر از همین مدل خریداری و وارد کشور شود. پرورش اعلام کرد اکنون چهار فروند از هواپیماهای ATR آماده تحویل به ایران است که پس از انجام مراحل تست تا یک ماه دیگر وارد ایران می‌شود. وی گفت: پنج فروند دیگر از این هواپیماها تا پایان سال ۲۰۱۷ به ایران منتقل می‌شود. بر این اساس ایران تا پایان سال صاحب ۹ فروند هواپیمای کوچک منطقه‌ای خواهد شد. وی ادامه داد: هما مفتخر است که از همان شروع مذاکرات هسته‌ای (برجام) کار خود را برای نوسازی ناوگان هوایی آغاز و اقدام به مذاکره با بهترین هواپیماسازهای دنیا برای خرید هواپیما کند.

انجام ۹۰ درصد جابجایی مسافران داخلی از فرودگاه‌های بزرگ

وی با اعلام اینکه یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تاکیدات آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه ناوگان هوایی، خرید هواپیماهای مناسب برای فرودگاههای کوچک و استان‌های کم برخوردار بود، گفت: درحال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد جابجایی مسافران در حوزه داخلی از فرودگاههای بزرگ انجام می شود و این درحالی است که زیر ساختهای فرودگاههای کوچک کشور فراهم است و سرمایه گذاری زیادی در کشور در این حوزه انجام شده است. پرورش ادامه داد: هما تلاش خود را در همین راستا قرار داد و توانست خریدار بهترین هواپیماهای کوچک ۷۰ نفره باشد، امروز نیز بعد از حدود ۱۵ ماه با شروع مذاکرات و تفاهمات اولیه در سفر آقای روحانی به فرانسه قرارداد نهایی در تهران به امضای مقامات دو کشور می‌رسد. وی در خصوص جزییات هواپیماهای خریداری شده گفت: هواپیماهای سفارش شده  ۷۰ نفره از نوع ملخی با طول پرواز ۱۵۰۰ کیلومتر است که در حالت عادی مصرف سوخت بسیار کمی دارد. پرورش هم‌چنین خبر داد که بر اساس قرارداد هما با ATR این کمپانی در حوزه اقتصادی، فنی و عملیاتی با ایران همکاری خواهد داشت و گفت: ما در کنار قرارداد با ایرباس یک قرارداد هم در حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل ایرباس‌ داشتیم که قرار شد ایران و ایرباس همکاری در زمینه امکان تولید قطعات در حوزه سخت افزاری و نرم‌افزاری با استفاده از پتانسیل موجود در داخل کشور را داشته باشند. اکنون همین امتیاز را در قرارداد با ATR تسری داده‌ایم و پیش بینی کردیم که در آینده این همکاری بین دو شرکت وجود داشته باشد. مدیر عامل هواپیمایی هما گفت: آموزش خلبانان ATR نیز با پشتیبانی این شرکت انجام خواهد شد همین طور ATR متعهد به آموزش و پشتیبانی تکنسین‌ها و مهندسین فنی و سایر آموزش‌ها به تیم ایرانی شده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |