پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 51060 19:36 1395/10/21
وداع با سردمدار توسعه و آبادانی کشور

وداع با سردمدار توسعه و آبادانی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وداع با سردمدار توسعه و آبادانی کشور

وداع با سردمدار توسعه و آبادانی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیران اقتصادی دولت از آیت الله رفسنجانی می گویند

گروه تولید-خبر بس ناگهانی و بهت آور بود؛ اکبر هاشمی بهرمانی، معروف به هاشمی رفسنجانی درگذشت. دقایقی از بستری وی در بیمارستان نگذشته بود که شایعات ضد و نقیضی منتشر شد و به یک ساعت هم نکشید که شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و پیام های تسلیت سرازیر شد. وزیران و مقامات اقتصادی نیز هر یک با یادآوری نقش هاشمی رفسنجانی در عرصه اقتصادی کشور و در پیام هایی به طور جداگانه، رحلت وی را تسلیت گفتند.

نقش آفرینی در پیروزی انقلاب

وزیر جهاد کشاورزی، محمود حجتی با صدور پیامی، رحلت جانگداز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به ملت ایران، مقام معظم رهبری و بیت مکرم آن عالم ربانی تسلیت گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است: انا لله و انا الیه راجعون رحلت ناگهانی یار دیرین انقلاب اسلامی و حضرت امام‌خمینی (ره) و یار و همراه مقام معظم رهبری، دلسوز نظام و خیرخواه ملت، حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به مردم شریف ایران تسلیت می‌گویم. آیت الله هاشمی رفسنجانی با نقش‌آفرینی و جایگاه برجسته و ممتازی که در سازماندهی نهضت، پیروزی انقلاب و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند، سردمدار توسعه و آبادانی کشور بودند و در تحقق آرمان استقلال‌خواهی انقلاب به ویژه استقلال اقتصادی و خوداتکایی در تأمین نیازهای اساسی کشور نقش بی بدیل و بنیادی داشتند. اینجانب از طرف خود و همکارانم در خانواده بزرگ جهاد کشاورزی و به نمایندگی از جامعه کشاورزی ایران، این رحلت جانسوز را به ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و بیت مکرم آن عالم ربانی تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان برای آن فقید سعید علو درجات و برای خانواده معزا و دوستداران و وابستگان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

زندگی خود را وقف اعتلای جامعه و امت اسلامی کرد

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پی رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی را صادر کرد. متن پیام به این شرح است: انا لله و انا الیه راجعون با دریغ و افسوس فراوان درگذشت عالم ربانی، فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای همه ارادتمندان آن مرد بزرگ مصیبتی سنگین و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است. آن بزرگوار که از برجستگان انقلابی و سیاسی معاصر جهان اسلام به شمار می‌رفتند، زندگی سراسر ایثار خود را وقف اعتلای جامعه و امت اسلامی نمودند. حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به گردن صنعت، معدن و تجارت کشور مثل سایر بخش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حقی بزرگ دارد و بدون شک، لقب سردار سازندگی برازنده ایشان بوده و من وظیفه دارم از تلاش‌های ایشان در سالهای بعد از انقلاب و حمایت‌هایی که تا امروز از این حوزه بزرگ انجام دادند، به نیکی یاد کنم. اینجانب به نمایندگی از طرف همه خانواده بزرگ صنعت، معدن و تجارت، تسلیت صمیمانه خود را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله ارواحنا له فدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیات عظام و علمای اعلام و تمامی اقشار جامعه ایران اسلامی تقدیم داشته و به ارادتمندان و به ویژه خاندان مکرم و ارجمند ایشان تعزیت عرض نموده و برای دیگر داغداران، از خداوند متعال درخواست تسلا و برای روح مطهر آن بزرگوار رحمت و مغفرت الهی خواستارم. معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

از هیچ تلاشی برای خدمت به نظام و انقلاب فروگذار نکرد

مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران انالله و اناالیه راجعون عاشقان بار سفر بربسته‌اند / رشته جان از جهان بگسسته‌اند «هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید» خبر ارتحال و عروج ملکوتی سردار بزرگ سیاست و مدیر مدبر بحرانها، عالم مجاهد، مبارز نستوه و خستگی ناپذیر، زعیم عالیقدر، یار دیرین انقلاب، امام (ره) و مقام معظم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عالم ربانی حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی بی نهایت موجب تأسف و تأثر عمیق شد و میلیونها نفر را ماتم زده نمود. آن عالم زاهد از «سابقون» انقلاب اسلامی و از یاران و همراهان دیرین بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی بود که در روزها و سال‌های نخست انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی با مجاهدت و ایفای نقش موثر در مناصب و مسئولیت‌های مهم، از هیچ تلاشی برای خدمت به نظام و انقلاب فروگذار نکرد و عمری را با فروتنی در راه توسعه و آبادانی ایران اسلامی گام برداشت و اینک با روحی شاد و مطمئن به سوی ملکوت اعلی پیوست. اینجانب به نمایندگی از جامعه و خانواده بزرگ معدن و صنایع معدنی ایران، این ضایعه و مصیبت جبران ناپذیر و جانسوز را به حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداء، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، دوستداران و عاشقان و بالاخص خاندان معظم و معزای آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد متعال برای جمیع بازماندگان صبر جمیل و برای آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین مسئلت می‌نمایم. نامش را در تاریخ ایران‌زمین زنده و جاوید نگاه خواهیم داشت. خدایش او را در جوار رحمت خویش قرینِ نعمتی ابدی سازد که بایسته چنین رفعتی است.

فرمانده دلیر دوران دفاع مقدس

منصور معظمی، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انا لله و انا الیه راجعون رحلت جانگداز و تابسوز یار دیرین و برجسته امام و رهبری، چهره درخشان دوران مبارزات اسلامی، فرمانده دلیر دوران دفاع مقدس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب  تأثر وتألم فراوان گردید. درگذشت نابهنگام این شخصیت بی بدیل و تاثیرگذار در صحنه سیاسی، اقتصادی و صنعتی کشور را به حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهوری و عموم مردم و بویژه همکاران ارجمندم در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت های تابعه تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و برای خاندان معزز این فقید سعید آرزوی صبر و شکیبایی از حضرت حق دارم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |