پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 32570 19:24 1395/02/25
واگذاری دانشکده پست و مخابرات سلیقه ای بود

واگذاری دانشکده پست و مخابرات سلیقه ای بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واگذاری دانشکده پست و مخابرات سلیقه ای بود

واگذاری دانشکده پست و مخابرات سلیقه ای بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

روایت واعظی از یک خصوصی سازی عجیب دیگر در حوزه ارتباطات

گروه امورزیربنایی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید محتوای فاخر و پاک را سیاست اصلی این وزارتخانه بعد از اقدام برای توسعه زیرساخت ها توصیف کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت ها، اکنون هر نوع پهنای باندی بدون محدودیت به اپراتورها واگذار می شود. محمود واعظی درآیین گرامیداشت هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس دانشکده پست و مخابرات در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات افزود: سال گذشته زیرساخت های لازم به اندازه کافی توسعه داده شد و امسال تولید نرم افزار (اپلیکیشن) و محتوای فاخر دنبال می شود. وی تولید محتوا را نهضتی ضروری دانست و گفت: همه باید برای تولید محتوای فاخر که خواسته رهبر معظم انقلاب است، تلاشی بیش از پیش داشته باشند.واعظی یکی از وظایف دانشکده پست و مخابرات را فعالیت در زمینه تولید محتوا برشمرد و گفت: تولید محتوا باید در صدر برنامه های این دانشکده قرار گیرد.

تلاش برای بازگرداندن دانشکده پست و مخابرات

وزیر ارتباطات، واگذاری دانشکده پست و مخابرات در یک دوره زمانی، نادرست دانست و افزود: واگذاری این دانشکده در آن مقطع بر اساس قانون نبود. وی افزود: معمولاً بخش‌هایی که در جریان خصوصی‌سازی‌ها واگذار می‌شود، باید به نوعی فعالیت اقتصادی داشته باشد که در ورود به وزارت ارتباطات و بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که این دانشکده بر اساس اصل ۴۴ واگذار نشده، بلکه بر اساس سلیقه یک وزیر نمی‌دانست که این دانشکده به چه درد می‌خورد، به شرکت مخابرات رسیده است. وی از تلاش هایش برای بازگشت دانشکده پست و مخابرات به مجموع وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: این دانشکده با قرار گرفتن در زیرمجموعه وزارت ارتباطات خواهد توانست آموزش های مورد نیاز بخش آی سی تی را به درست ارائه دهد.

برقراری ارتباط مجدد با اساتید صاحب نام

رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات هم در این گردهمایی گفت: ارتباط اساتید صاحب نامی که با دانشکده قطع شده بود، دوباره برقرار شد و حتی برخی اساتید مرکز تحقیقات مخابرات ایران نیز جهت تدریس جذب شدند. وحید یزدانیان با بیان اینکه فعالیت‌های این دانشکده بعد از باز پس گرفته شدن از مخابرات در سال گذشته جان تازه‌ای گرفت، اظهار کرد: وزیر ارتباطات در زمانی که این دانشکده را باز پس گرفتند، تأکید داشتند که روی ارتقای هویت این دانشکده کار شود. وی عنوان کرد: الان که در حضور آقای واعظی هستم، مفتخرم بگویم در راستای تأکیدات شما حرکت کردیم تا جاییکه ارتباط قطع شده با برخی اساتید صاحب نام دوباره برقرار شد. رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات گفت: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، اساتید مرکز تحقیقات مخابرات ایران هم حاضر شدند به تدریس در این دانشکده بپردازند. او با بیان اینکه شورای تعامل دانشجویان و دانشگاه برای اولین بار شکل گرفت، ابراز کرد: شاید دانشکده از منظر گردش مالی حکم یک اداره کل را برای وزارت ارتباطات داشته باشد اما از منظر منابع انسانی یکی از بزرگترین مجموعه‌های تحت امر وزارت ارتباطات است.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |