جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 60653 12:10 1396/03/01
واگذاری تدریجی پروژه‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی

واگذاری تدریجی پروژه‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واگذاری تدریجی پروژه‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی

واگذاری تدریجی پروژه‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری آنا نوشت: محمدرضا شریعتمدار، رئیس کمیسیون آب، محیط زیست و اقتصاد سبز اتاق بازرگانی ایران، درباره مشارکت بخش‌خصوصی با دولت در امور پروژه‌ها گفت: ورود بخش‌خصوصی به اقتصاد دولتی در قالب اجرای پروژه‌های دولتی نسبت به سال‌های گذشته، رنگ و لعاب بیشتری گرفته البته باید بنگاه‌های خصوصی، با صرف تمرکز و به‌کارگیری توان خود، اعتماد دولتی‌ها را به اجرای پروژه‌های دولتی و ملی توسط بخش خصوصی‌ افزایش دهد.

وی ادامه داد: در راستای اهداف این کمیسیون تفاهم‌نامه‌هایی در راستای تعادل بخشی به منابع آبی، نظام‌نامه مشارکت با وزارت نیرو به امضا رسیده است.

شریعتمدار با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت نیرو تاکید کرد: این تفاهم‌نامه منجر به واگذاری تدریجی طرح و پروژه‌های این وزارتخانه به پیمانکاران بخش‌خصوصی می‌شود که باید با به نمایش گذاشتن میزان بهره‌وری و قیمت‌تمام‌شده بنگاه‌های خصوصی، دولتی‌ها راغب به واگذاری پروژه‌های خود شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران، درباره مشکلات مالیاتی بنگاه های صنایع غذایی نیز گفت: صنایع غذایی کشور بیشترین ضرر را از محل اجرای آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده کرد. چرا که به دلیل سازوکار ناقص اجرایی آن، امکان دریافت هزینه مالیات داده شده از حلقه‌های آخر، فراهم نیست.

وی اجرای مالیات بر ارزش افزوده را موجب تعطیلی صنایع این بخش در شهرک‌های صنعتی اعلام کرد و گفت: اجرای این نوع از مالیات حتی بر سلامت جامعه نیز آثار منفی به جای گذاشته و در حال حاضر محصولات سنتی در بخش لبنیات مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |