پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1182 13:10 1393/01/27
وام در ایران ارزان‌تر از ۱۲۳ کشور جهان

وام در ایران ارزان‌تر از ۱۲۳ کشور جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وام در ایران ارزان‌تر از ۱۲۳ کشور جهان

وام در ایران ارزان‌تر از ۱۲۳ کشور جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : بانک جهانی با بررسی آمار سال ۲۰۱۱ نرخ واقعی بهره وام بانکی در ایران را منفی ۱۱٫۷ درصد اعلام و ایران را به همراه بلاروس و کویت مناسبترین کشورهای جهان برای دریافت وام بانکی معرفی کرد .
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک جهانی در مورد میزان سود بانکی در ۱۲۶ کشور جهان نشان می دهد ایران در میان سه کشور نخست جهان قرار دارد که وام گرفتن در آن ها به صرفه ترین در مقایسه با سایر کشورهاست.
بر اساس آمار این نهاد بین المللی نرخ واقعی بهره وام بانکی در ایران در سال ۲۰۱۱ بالغ بر منفی ۱۱٫۷ درصد بوده است.
بانک جهانی در گزارش جدید، ارقام جدیدی را در مورد میزان نرخ واقعی بهره وام بانکی در ایران طی سال های قبل ارائه کرده است.
نرخ واقعی بهره وام بانکی هر کشور بر اساس میزان نرخ بهره دریافتی از سوی بانک های آن کشور برای پرداخت وام به متقاضیان و شاخص های دیگری مثل میزان نرخ تورم در آن کشور محاسبه می شود. نرخ تورمی که در این جا مورد لحاظ قرار می گیرد بر اساس نسبت جی دی پی مبتنی بر پول ملی در قیمت های جاری به جی دی پی مبتنی بر پول ملی رد قیمت های ثابت تهیه می شود.
بانک جهانی متوسط نرخ بهره وام بانکی در ایران طی سال ۲۰۱۱ را ۱۱ درصد و نرخ تورم ایران در این سال را ۲۵٫۷ درصد اعلام کرده است.
بر این اساس، بلاروس مناسبترین کشور جهان برای دریافت وام بانکی شناخته شده است. نرخ واقعی بهره وام بانکی در این کشور بالغ بر منفی ۳۳٫۷ درصد اعلام شده است. پس از این کشور، کویت با رقم منفی ۱۳٫۳ درصدی در رتبه دوم و ایران با منفی ۱۱٫۷ درصد در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.
در میان کشورهای جهان،‌ ماداگاسگار بدترین کشور برای دریافت وام بانکی شناخته شده است. نرخ واقعی بهره وام بانکی در این کشور ۴۲٫۹ درصد محاسبه شده است. پس از این کشور،‌ برزیل با ۳۴٫۵ درصد در رتبه دوم و جمهوری دموکراتیک کنگو با ۲۶٫۷ درصد در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.
به گزارش تسنیم ، نرخ واقعی بهره وام بانکی در برخی کشورهای دیگر به این شرح اعلام شده است: قطر منفی ۱۱٫۶ درصد، برونئی منفی ۱۱٫۵ درصد، ونزوئلا منفی ۸٫۶ درصد، الجزایر منفی ۸٫۵ درصد، عراق منفی ۷٫۱ درصد، اندونزی ۴ درصد،  ایتالیا ۳٫۲ درصد، ژاپن ۳٫۴ درصد، اردن ۲٫۲ درصد، هند ۱٫۵ درصد، آمریکا ۱٫۳ درصد، مصر منفی ۰٫۶ درصد، چین منفی ۱٫۲ درصد، روسیه منفی ۶٫۱ درصد و عمان منفی ۶٫۷ درصد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |