جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 6657 15:56 1393/08/18
واعظی: از نظر ما هم اینترنت موبایل گران است

واعظی: از نظر ما هم اینترنت موبایل گران است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واعظی: از نظر ما هم اینترنت موبایل گران است

واعظی: از نظر ما هم اینترنت موبایل گران است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فیلترینگ هوشمند در سه مرحله ظرف مدت شش ماه اجرا می شود

گروه امورزیربنایی: وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: تعرفه‌هایی که طی هفته‌های گذشته برای اینترنت موبایل اعلام شده از سوی مردم با گلایه‌های متعدد مواجه شد، به همین دلیل قرار است که یکشنبه دو هفته دیگر این تعرفه‌ها به طور مجدد مورد بررسی و اصلاح قرار گیرند.

محمود واعظی در حاشیه سمینار گذر از IPV4 به IPV6 در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا از نظر وی استفاده از اینترنت موبایل به شکل آزاد و باز کردن یک صفحه با قیمتی حدود 300 تومان از نظر او اینترنتی در شان ملت محسوب می شود؟‌ اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بحث قرار گرفته و تعرفه ای که در حال حاضر اعلام شده به نوعی پیشنهاد سه اپراتور بوده است. اما تصمیم گیری نهایی در این حوزه هنوز انجام نشده و یکشنبه دو هفته بعد در این زمینه تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: طی این مدت ما نظرسنجی‌هایی را از مردم انجام دادیم و علاوه بر این کاربران از طریق روابط عمومی، شبکه های اجتماعی ما و یا سامانه 195 نظرات متعددی را منتقل کردند و درباره هزینه بالای استفاده از اینترنت موبایل بدون فعال سازی بسته های تشویقی گفتند.

واعظی در ادامه تصریح کرد: از نظر ما هم اکنون این رقم، بالاست و من هم با شما هم عقیده هستم که با این تعرفه ها کاربرانی که بدون فعال سازی بسته‌های اینترنتی از اینترنت موبایل استفاده می کنند متضرر می شوند به همین دلیل دو هفته آینده تصمیم گیری نهایی در این زمینه صورت خواهد گرفت و حتما ما این ملاحظات را در نظر خواهیم گرفت.

وزیر ارتباطات در عین حال از مردم خواست در مهلت باقی مانده اگر نظری دراین خصوص دارند موضوع را از طریق روابط عمومی وزارت ارتباطات یا سامانه 195 اطلاع رسانی کنند.

وی در عین حال بسته های تخفیفی اپراتورها نیز اشاره و اظهار کرد: البته باید این را هم گفت که اپراتورها بسته‌های بسیار خوبی طراحی کرده‌اند و هر سه اپراتور بسته های تشویقی خوبی را در اختیار مردم قرار می دهند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری که در خصوص نرم افزارهای فیلترینگ هوشمند مطرح شده بود، اظهار کرد:‌ از آنجا که تکنولوژی در دنیا به طور دائم و مرتب در حال تغییر و تکمیل است ما نیز باید خود را آماده نگه داریم به همین دلیل در سه مرحله بحث فیلترینگ هوشمند پیگیری می شود که در مرحله اول آن تا ماه آینده بخشی از کار انجام می‌شود در مرحله دوم که ظرف مدت سه ماه آینده صورت می گیرد کار تکمیل شده و در نهایت در مرحله سوم و ظرف مدت شش ماه آینده این روند تکمیل می شود.

وی عنوان کرد: فیلترینگ هوشمند یکی از موضوعات بسیار مهمی است که مورد توجه ما و درخواست مردم و خانواده‌ها قرار دارد و لازم است سایت های مستهجن و ضد اخلاقی حتما فیلتر شوند اما در دنیا شرکت های مختلفی که تولیدکننده این نوع محتوا هستند نیز به طور دائم خود را از نظر فنی ارتقا می دهند و به همین دلیل لازم است ما به طور مداوم بر روی این موضوع کار کنیم.

واعظی ادامه داد: بحث سایت های مستهجن و فیلترشکن ها قطعا یک کار مقطعی نخواهد بود و لازم است در این زمینه به صورت مداوم تلاش هایی صورت گیرد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ادامه از توافق نامه امضا شده میان شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یاد کرد و افزود: قرار است دراین مرکز بر اساس توافقات صورت گرفته همواره این موضوعات پیگیری شود البته سیاست ما این نیست که تنها از یک پژوهشگاه استفاده کنیم و همان طور که پیش از این بارها اعلام کرده ایم تمام دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی می توانند در این حوزه به همکاری بپردازند.

اپراتورها برای شبکه‌های موبایلی کارشکنی می‌کنند؟

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر کارشکنی اپراتورهای موبایل در محدود کردن دسترسی مردم به نرم افزارهای موبایلی اظهار کرد: تاکنون با چنین موضوعی مواجه نشده ام و چنین گزارشی به ما نرسیده است اما اگر همچنین اتفاقی افتاده باشد این سیاست دولت نیست و همان طور که پیش ازاین بارها تاکید کرده ایم، بنا نداریم به دلیل مسائل اقتصادی دسترسی مردم به این شبکه‌ها را مسدود کنیم اما به هر حال این موضوع بررسی می شود و قطعا اگر درست باشد به اپراتورهای متخلف تذکرهای لازم داده خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |