جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 24989 09:48 1394/10/30
واتس‌اپ دوباره مجانی شد!

واتس‌اپ دوباره مجانی شد!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واتس‌اپ دوباره مجانی شد!

واتس‌اپ دوباره مجانی شد!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

واتس‌اپ روز دوشنبه از حذف هزینه ثبت نام برای استفاده از سرویس‌هایش توسط کاربران طی چند هفته آینده خبر داد. این شرکت اعلام کرد برنامه‌هایش برای دریافت هزینه ۹۹ سنتی ثبت نام از کاربران پس از یک سال استفاده مجانی، مطابق انتظارات پیش نرفته و به همین دلیل به همان روال سابق ارائه خدمات مجانی باز خواهد گشت. به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، دلیل اصلی این تغییر رویه این است که بسیاری از استفاده‌کنندگان این نرم افزار در جهان دسترسی به کارت‌های اعتباری برای پرداخت هزینه ندارند و به دلیل نگرانی از قطع سرویس پس از اتمام دوره مجانی، در کاربرد آن دچار تردید شده‌اند. شرکت واتس‌اپ که در سال ۲۰۱۴ از جانب فیسبوک به مبلغ ۲۲ میلیون دلار خریداری شد، تعداد کاربران خود را در حدود ۱ میلیارد نفر برآورد می‌کند.  

ایران به تولید پروفیل‌های نازک در صنعت اکستروژن مجهز می‌شود

طراحی نرم‌افزار شبیه‌سازی فرآیند اکستروژن و طراحی قالب برای نخستین بار در دنیا توسط محققان دانشگاه تهران در حال انجام است. به گزارش مهر، کارن ابری‌نیا، دارنده گرنت پژوهشی مکانیک (ساخت و تولید) از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این گرنت پژوهشی اظهار کرد: در مهندسی پلاستیستیه، تئوری به نام حد بالا، در فرآیند شکل‌دهی فلزات کاربرد زیادی دارد؛ اساس این تئوری را میدان‌های سرعت تشکیل می‌دهد. وی افزود: در واقع در فرآیندهای شکل دهی همچون اکستروژن حرکت مواد فلزی بر اثر فشار بالا و دما ایجاد می‌شود که بر اساس جریان مواد میدان سرعت را تخمین می‌زنند و منظور از حد بالا در اینجا همان حد بالای توان است. عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در داخل کشور مقالات زیادی در راستای بهبود این تئوری منتشر شده است، عنوان کرد: حل مسائل به صورت سه بعدی و بعد از آن مسائل پیچیده‌تر نیز تعمیم داده شد. به گفته وی، این گرنت پژوهشی نیز در زمینه توسعه بیشتر این تئوری است تا بتوان با استفاده از آن شکل دهی فلزات و پروفیل‌های مختلف و پیچیده را انجام داد. ابری‌نیا با اشاره به اینکه بیشترین کاربرد این تئوری در شکل‌دهی فلزات است، گفت: شکل دهی فلزات مدل و تئوری استفاده شده ابتدا ساده است اما با توسعه آن می توان انواع شکل دهی را انجام داد.  

هدیه ویژه TP-LINK به کاربران ایرانی

تی پی لینک به تازگی اقدام به اهدای بسته های نرم افزاری کسپرسکی به همراه ۲ مدل از مودم های خود به کاربرانش کرده است. به این ترتیب دوست داران و علاقه مندان محصولات این کمپانی با خرید هر یک از دستگاه های مودم TD-W8960N ویا TD-W8950N، یک لایسنس یک ساله Kaspersky اورجینال هدیه می گیرند. به گفته مدیران این کمپانی هدف از این کمپین علاوه بر ارائه هدیه به کاربران این برند، فرهنگ سازی در زمینه استفاده از ابزارهای امنیتی در هنگام فعالیت در فضای سایبری است. این روزها هدایت و راهنمایی کاربران در مواجهه با مخاطرات فضای سایبری به یکی از چالش های تولید کنندگان ابزارهای ارتباطی تبدیل شده است. در این بین تی پی لینک که به عنوان بزرگ ترین تولید کننده مودم های وایرلس در دنیا شناخته می شود با اجرای یک برنامه مسئولیت اجتماعی درصدد مقابله با این چالش برآمده است. لازم به ذکر است محصولات این کمپین یعنی TD-W8960 و  TD-W8950Nدستگاه های چند منظوره ای هستند که علاوه بر امکانات مودم,ADSL2+ Router و سوییچ چهار پورت ، قابلیت یک اکسس پوینت بی سیم سری N با پشتیبانی از استاندارد n802.11 را نیز دارند . از سویی آنتن های ۵ دسی بلی این محصولات سرعت انتقال اطلاعات را به میزان زیادی افزایش داده اند که با توجه به این ویژگی و بهره گیری از تکنولوژی سری N و آنتن های ,OMNI امکان اتصال کاربران بیشتر و پوشش فضای گسترده‌تررا فراهم می کنند. این مودم ها دارای چهار پورت LAN و یک پورت RJ-11 هستند. همچنین پشتیبانی از VLAN برای استفاده همزمان از سرویس‌های مختلف مانند  ADSL2+و IPTV از دیگر قابلیت های این دو محصول است که می‌توان به آن اشاره کرد.   نسل جدید ربات‌های ناسا ساخته شد محققین مرکز بین المللی ناسا موفق به ساخت نسل جدیدی از ربات ها شدند که امکان تحقیق روی ریزجاذبه ها را فراهم می کند. به گزارش مهر، از سال ۲۰۰۶ میلادی به بعد ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی برای تحقیق بر روی «ریزجاذبه» از ربات های SPHERES استفاده می کند. اکنون محققین مرکز بین المللی ناسا موفق به ساخت نسل جدیدی از ربات های SPHERES با نام Astrobee شده اند. از ویژگی های Astrobee این است که معکب شکل و دارای پرواز آزاد است و از یک بازوی رباتیک برای نشستن و کار کردن با اجسام بهره می برد ضمن اینکه شکل کوچک و بازوی سبک Astrobee این امکان را فراهم می کند تا بتواند بطور فیزیکی با محیط خود تعامل داشته باشد.قرار است این روبات سال آینده میلادی پرتاب شود.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |