جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2219 13:49 1393/03/11
هیئت واگذاری برای سهام 11 شرکت تصمیم‌گیری کرد

هیئت واگذاری برای سهام 11 شرکت تصمیم‌گیری کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هیئت واگذاری برای سهام 11 شرکت تصمیم‌گیری کرد

هیئت واگذاری برای سهام 11 شرکت تصمیم‌گیری کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


گروه بازارسرمایه : هیئت واگذاری در آخرین جلسه خود در مورد سهام 11 شرکت تصمیم‌گیری کرد

هیئت واگذاری در جلسه دیروز خود که با حضور اعضا در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد قیمت پایه و شرایط واگذاری جهت عرضه مجدد 49.9 درصد سهام شرکت مهندسین مشاور نیرو از شرکت های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی ساتکاب از طریق فرابورس به صورت نقد و اقساط؛ 100 درصد ارزش نیروگاه برق آبی کوهرنگ از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران از طریق مزایده به صورت نقد و اقساط و 100 درصد سهام شرکت تولید نیروی برق منجیل از شرکت های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی توانیر از طریق فرابورس به صورت نقد و اقساط به تصویب رسید.
قیمت پایه و شرایط واگذاری 20 درصد سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی وزارت جهاد کشاورزی از طریق فرابورس به صورت نقد و اقساط؛ 49 درصد سهام شرکت انتشارات علمی و فرهنگی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درنظر گرفتن اهلیت خریدار از طریق مزایده به صورت نقد و اقساط؛ 40 درصد سهام شرکت عمران و مسکن سازان شمال غرب از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری از طریق فرابورس به صورت نقد و اقساط و 19.52 درصد سهام شرکت بیمه آسیا از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق بورس به صورت نقد و اقساط نیز در این جلسه مورد موافقت قرار گرفت.
همچنین در جلسه روز گذشته هیات واگذاری گزارش کارگروه مذاکره شرکت کیفیت آریا اس جی اس مطرح شد و مورد تایید اعضا قرار گرفت.
موافقت با اصلاح اساسنامه شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان و نیز تصویب فهرست عناوین مشاغل مربوط به مشمولین دستورالعمل بیمه مسوولان و مجریان امر واگذاری در سال 93 و همچنین موافقت با انحلال شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران و شرکت توسعه منابع آب و خاک سیستان از دیگر تصمیمات جلسه اخیر هیات واگذاری بود.
سهام چند شركت تابعه ايميدرو واگذار می‌شود
با تصميم هيات واگذاري، بخشي از سهام چند شركت تابعه سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ( ايميدرو ) از طريق مزايده و فرابورس واگذار مي شود.
براساس تصميم جلسه اخير هيات واگذاري، قرار است 77.22 درصد سهام مجتمع آلومينيوم المهدي به همراه 80 درصد طرح آلومينيوم هرمزگان (هرمزآل) از طريق مزايده و به صورت نقد و اقساط واگذار شود.
همچنين بر اساس مصوبه هيات واگذاري 100 درصد سهام شركت سنگ آهن شرق و 96.5 درصد سهام شركت توسعه خدمات بازرگاني نورد ايران از شركت هاي زيرمجموعه سازمان توسعه روز سوم تيرماه 93 از طريق فرابورس واگذار خواهد شد.
بر اساس تصميم، هيات واگذاري همچنين 45.31 درصد از سهام شركت نورد و لوله اهواز و املاك شركت زغال سنگ البرز شرقي ( عرصه و اعيان ساختمان ستاد) نيز روز سوم تيرماه امسال به صورت مزايده واگذار مي شود.
بر اساس اين گزارش، از ابتداي سال 1383 ( شروع واگذاري ها) تا ارديبهشت 93 بيش از 300 هزار ميليارد ريال از شركت هاي زيرمجموعه ايميدرو واگذار شده است كه از اين مبلغ سهم رد ديون 162059 ميليارد ريال، سهام عدالت 28815 ميليارد ريال و بقيه مربوط به خصوصي سازي انجام شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |