جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 97113 15:01 1398/01/21
همزمانی اقدام ترامپ با انتخابات اسرائیل برنامه‌ای برای تند کردن فضای منطقه است

همزمانی اقدام ترامپ با انتخابات اسرائیل برنامه‌ای برای تند کردن فضای منطقه است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
همزمانی اقدام ترامپ با انتخابات اسرائیل برنامه‌ای برای تند کردن فضای منطقه است

همزمانی اقدام ترامپ با انتخابات اسرائیل برنامه‌ای برای تند کردن فضای منطقه است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: عبدالله ناصری، عضو بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره ارزیابی خود از اهداف امریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران گفت: تاکنون در هیچ کجای دنیا و لااقل در تاریخ دهه‌های اخیر سابقه نداشته که ارتش رسمی یک دولت و کشور که در قانون اساسی نیز از آن نام برده و وظایف و مسئولیت‌هایی برایش تعریف شده، از سوی دولت یا نهاد دیگری به منزله گروه تروریستی اعلام شود و این در زمره کارهای نادر و غیرمنتظره آقای ترامپ مانند خروج از برجام، با وجود مصوبه شورای امنیت سازمان ملل، است.

احتمال تصویب طرح ترامپ در کنگره بسیار ضعیف است

وی افزود: پیش‌بینی من این است که احتمال تصویب این مسئله در کنگره امریکا بسیار ضعیف است و ترامپ هم با علم به اینکه در کنگره تصویب نمی‌شود، این فشار را ایجاد کرد تا بتواند تأثیر خودش را به لحاظ روانی بگذارد.

ناصری اظهار کرد: همزمانی این اقدام ترامپ با انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی دقیقاً نشان از برنامه‌ریزی برای تند و امنیتی کردن فضاست تا نتیجه انتخابات در اسرائیل به نفع نتانیاهو رقم بخورد. در این صورت نتانیاهو به اولین نخست‌وزیر تاریخ هفتاد ساله اسرائیل بدل می‌شود که با توجه به مخالفت‌های بسیار شدید، ده سال در قدرت خواهد بود.

ضرورت هوشمندی جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدام اخیر ترامپ

عضو بنیاد باران ابراز کرد: به عقیده من اقدام ترامپ حرکتی تبلیغاتی برای رسیدن به سایر اهداف بود، اما معتقدم حتماً حاکمیت ملی ما و کانون‌های قدرت باید خیلی هوشمندانه حرکت و رفتار کنند تا مبادا فرصتی به ترامپ داده شود.

ناصری درباره عدم همراهی بین‌المللی با این اقدام ترامپ حتی از سوی متحدان نزدیک امریکا از جمله انگلیس گفت: ترامپ با خروج از برجام به رغم مخالفت اتحادیه اروپا نشان داد که به نگاه و نظر جامعه جهانی اهمیت زیادی نمی‌دهد. در عین حال باید این نکته را در نظر گرفت که سپاه با وجود اینکه یک ارتش ملی و جزو نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی ایران است، تنها ارتش رسمی در خاورمیانه است که هویت سیاسی هم دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: به عبارتی اگر این اقدام را ترامپ علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام داده بود، حتماً با واکنش منفی اروپایی‌ها مواجه می‌شد، اما اکنون اروپایی‌ها واکنش ممتنع نشان دادند.

وی در پایان اظهار کرد: البته به اعتقاد من با این اقدام ترامپ واقعاً اروپایی‌ها نگران افزایش بحران‌های منطقه و صعودی شدن قیمت نفت شده‌اند، اما به دلیل ماهیت سیاسی سپاه در کنار جنبه نظامی آن، موضع‌گیری صریحی نمی‌کنند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |