جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1592 15:34 1393/02/09
هشدار موسسه اچ اس بی سی نسبت به کاهش شدید قیمت طلا

هشدار موسسه اچ اس بی سی نسبت به کاهش شدید قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشدار موسسه اچ اس بی سی نسبت به کاهش شدید قیمت طلا

هشدار موسسه اچ اس بی سی نسبت به کاهش شدید قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : در حالی که قیمت طلا امروز به بالاترین حد خود در 12 روز گذشته رسیده برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به کاهش شدید قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت هشدار می دهند .
به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، تشدید نگرانی ها نسبت به بحران اوکراین تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا و رشد قیمت داشته است.
بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی نسبت به کوتاه مدت بودن روند صعودی قیمت طلا به شدت هشدار می دهند و بر این باورند که با کاهش تنش های سیاسی بین المللی به خصوص آرام شدن اوضاع اوکراین قیمت طلا با سقوط شدیدی روبرو خواهد شد.
سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال هستند و نشست فدرال رزرو آمریکا در دو روز آینده نیز تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا خواهد داشت.
تحلیلگران موسسه مالی اچ اس بی سی اعلام کردند، در شرایطی که قیمت طلا بار دیگر سطح 1300 دلاری را شکسته است به نظر می رسد با کاهش تنش های سیاسی و افت تقاضا قیمت این فلز زرد با کاهش شدیدی روبرو شود.
محرك پولي فدرال رزرو باز هم كاهش مي يابد
 در حالی که نشست فدرال رزرو آمریکا امروز و فردا سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود نظرسنجی انجام شده از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو ارزش محرک پولی را به 45 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.
به گزارش بلومبرگ ، نظرسنجی جدید از 43 کارشناس و تحلیلگر اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود 10 میلیارد دلار دیگر از محرک پولی را کاهش خواهد داد و ارزش این محرک پولی را به 45 میلیارد دلار می رساند.
بر اساس این گزارش تحولات اقتصادی جهان و برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در شرایطی است که آمریکا و اتحادیه اروپا روز گذشته تحریم های جدیدی را ضد روسیه اعمال کرده اند.
بروس مک کین کارشناس ارشد "کی پرایوت بانک" در این باره تاکید کرد: البته زمان زیادی طول خواهد کشید تا اثرات محرک پولی فدرال رزرو آمریکا از اقتصاد جهانی محو شود ولی افزایش نرخ تورم می تواند نگرانی هایی را نسبت به ادامه اجرای محرک پولی ایجاد کند.
به گزارش طلا ، به اعتقاد تحلیلگران اعلام سیاست های جدید پولی فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست خود می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد. فدرال رزرو آمریکا در نشست های قبلی خود ارزش محرک پولی را از 85 به 55 میلیارد دلار کاهش داده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |