سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1107 14:40 1393/01/24
هشدار به تاثیرات منفی رشد ارزش یورو

هشدار به تاثیرات منفی رشد ارزش یورو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشدار به تاثیرات منفی رشد ارزش یورو

هشدار به تاثیرات منفی رشد ارزش یورو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد، اگر ارزش یورو پول واحد اروپایی همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد سیاست های انبساطی پولی بیشتری اتخاذ خواهد شد .
به گزارش رویترز، تاکید ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا بر لزوم اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی این بانک در شرایطی است که افزایش ارزش یورو به ضرر رشد صادرات و در نتیجه رشد اقتصادی کشورهای اروپایی خواهد بود.
بر اساس این گزارش، افزایش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا و سایر ارزهای معتبر بین المللی به نفع قیمت طلا نیز خواهد بود. بانک مرکزی اروپا زیر فشار شدیدی برای اتخاذ تدابیر لازم در زمینه مقابله با رکود اقتصادی قرار گرفته است.
ادامه روند نزولی نرخ تورم و کاهش فعالیت های اقتصادی خطر تکرار رکود اقتصادی در منطقه یورو را به شدت افزایش داده است. دراگی افزود، تلاش برای تثبیت نرخ ارز از مهمترین اولویت های بانک مرکزی اروپا به شمار می رود و در صورتی که روند صعودی ارزش یورو ادامه یابد چاره ای جز اجرای سیاست های پولی انبساطی بیشتر نخواهیم داشت.
برپایه گزارش سایت طلا، وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی اروپا نیز در نشست روز گذشته خود در خصوص پایین بودن نرخ تورم منطقه یورو بحث و تبادل نظر کردند. صندوق بین المللی پول نیز از بانک مرکزی اروپا خواسته است تا برای جلوگیری از ادامه روند نزولی نرخ تورم سیاست های مناسبی را اجرا کند.
در 12 ماه گذشته ارزش یورو در برابر دلار بیش از 5.5 درصد افزایش داشته است و این رقم در برابر ین ژاپن نیز با رشد 10 درصدی روبرو شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |